DenBolle's hok

Semi Realtime

Tip : afbeeldingen staan verkleind op de site. Klik erop om ze vergroot weer te geven.
scheidslijn Think! scheidslijn

kijk ook eens hier:

scheidslijnThink! scheidslijnThink! scheidslijnMAG - Motorrijders Actie Groep scheidslijnBoshuizen motorservice raalte scheidslijnLimes ICT scheidslijn

Attendeer een ander op het artikel 'Sjéééééf !' .


Email de link en een deel van het artikel 'Sjéééééf !' naar een bekende.

* Required Field






Separate multiple entries with a comma. Maximum 5 entries.



Separate multiple entries with a comma. Maximum 5 entries.


E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...

2 commentaren op: Sjéééééf !

  • -Ja, maar, dit is heel belangrijk!
    * Ik geloof dat de mail server (met 1200+) users op z’n minst net zo belangrijk is als jouw printprobleem…

    -Het werkt al een week niet!
    * Toch heb je het net pas gemeld, waarom niet eerder?

    -Dit moet vandaag de deur uit!
    * Ik wil eigenlijk vandaag ook nog wel de deur uit, en ik begreep net dat die printer het al een week niet doet.. Waarom heb je het niet eerder gemeld?

    -Ik dacht dat dat niet voor mij gold (blije glimlach in dom gezicht)
    *Na een verzonden bericht naar alle gebruikers met als titel : Dit geldt voor u! waarin gevraagd werd om asap uit de terminal server te loggen en! dat ze direct weer in zouden kunnen loggen (weliswaar dan niet op de server waar ik mee aan de gang moest, maar dat maakt voor de gebruiker niet uit)

    -Ja ik had het wel gezien, maar ik was bang dat ik mijn document niet terug zou kunnen vinden.
    *zie vorige

    -Ja, maar jij bent hier geweest (om een nieuwe printer ‘ff’ in het netwerk te hangen) en daarna kon ik niet meer inloggen. Dus dacht ik.. Maar misschien.. Dat heeft er eigenlijk niks mee te maken he, geloof ik.
    *Nee, het is alleen wel jammer dat jouw directeur net mij bij een spoedklus heeft weggeschreeuwd. Jij verteld het zelf wel even neem ik aan?

    *Gebruiker zit triomfantelijk achter haar niet inloggende pc. Armen over elkaar te wachten totdat ik reageer op de melding: “NIETS DOET HET MEER EN ALLES IS STUK” Die bij mijn toenmalige helpdesk binnenkwam. De beste jongen heeft 20 minuten lang geprobeerd om haar te begeleiden bij het opstarten van haar p.c. Maar alles was stuk en niks deed het meer. Op het hele netwerk, meer kwam er niet uit. (Dit stond letterlijk in de mail/call). Na een doorschakeling kreeg ik er ook niet meer uit aan de telefoon. Afscheid genomen van de klant waar ik die dag zat en de reis van twintig minuten begonnen.
    Bij binnenkomst in het pand constateer ik dat in ieder geval de balie pc’s vrolijk snorren watts verbranden en bits verzenden. Op naar boven. Vol in haar blikveld werken twee collega’s aan een financieel document. Vriendelijk glimlachend loop ik op haar werkplek en zie de melding op haar scherm. Ik druk op de eject knop van het diskette station en druk rap op enter. En daarna vraag ik, ‘Goh, wat werkt er allemaal niet?’ Ze begint met, ‘Niks wer….’ en ziet het vertrouwde logo van Windows verschijnen. Pas dan schijnt ze zich te realiseren dat haar collega’s wel aan het werk zijn.
    Kort nog even geinformeerd of mijn collega haar niet gevraagd heeft of er misschien nog een diskette oid in zat, maar nee, dat was zeker niet zo. Grappig, ik was nl doorverbonden en had haar zelf aan de lijn….. Een kort bezoekje bij de directeur met wat uitleg volgde, ik zat binnen 10 minuten weer in de auto, op weg naar echt werk.

    Mooi vak mijn vak. Maar het blijft wel mensen werk 🙂

  • heeeeel herkenbaar..
    paar jaar terug, gedetacheerd bij een groot ‘financieel’ bedrijf.
    – user meldt een defecte flop. Zo’n 3,5″ waarvan het metalen schuifje in het station was blijven zitten. Ik ga langs en met wat gepier is dat dingetje verwijderd.
    – Paar uur later, zelfde gebruiker meldt letterlijk “Support is net langs geweest, en nou doet mijn toetsenbord het niet meer. ”
    Ik loop die kant op, frot zo’n metalen schuifje van een diskette af, prop die weer in het station en zeg ‘Je toetsenbord doet het weer” en ben weggelopen. Ik heb niet meer de moeite genomen om het d’r uit te leggen.