Laat een ander weten wat je van 'Beste zijwieltjesbehoeftige, ' vond.



Email de link en een deel van het artikel Beste zijwieltjesbehoeftige, ' naar een bekende.

* Required Field






Separate multiple entries with a comma. Maximum 5 entries.



Separate multiple entries with a comma. Maximum 5 entries.


E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...

15 commentaren op Beste zijwieltjesbehoeftige,

  • mcvries

    Grinnik, zijwielmensen hebben soms het idee dat,omdat zij meer hebben betaald en dus een kreukelzone hebben, andere mensen maar met de consequenties moeten leven van het niet hebben van een kreukelzone…. Of ze zijn gewoon te stom om in te zien dat het voor motoren anders is.
    Joh, we hebben allemaal van dit soort wenkbrauw verkreukelende ervaringen. Jojo’s met een rond stuur denken net even te vaak dat ze gewoon in de woonkamer zitten, terwijl ze een moordwapen over de weg jagen..

  • Evolutie ten top..
    In nog geen 24 uur hebben we mensen in twee soorten met hun sub soorten verdeeld : orde zijwieligen, suborde rondsturigen, soort zijwielmens VS orde zijwiellozen, suborde balksturigen, soort zijwielloosmens

  • mcvries

    Grinnik, het kan hard gaan…
    In GB is een subsoort van vogels ontstaan door het wintervoederen in een tijdspanne van 15 jaar.
    Denk daar maar eens over na..

  • NOTShe

    Moordwapen? Ach welnee…
    Het is natuurlijk wel zo dat jullie jezelf een status aparte hebben toebedeeld, terwijl daar niemand om gevraagd heeft. Het olijke gezwaai tegen collega-motorrijders geeft al aan dat jullie zwaar in de minderheid zijn. Zeg nou zelf, als automobilist doe je dat niet, ziet er niet uit namelijk. En ondanks jullie vlammend gespoten chassisjes, bijpassende lederen outfitjes en helmen nemen jullie nu eenmaal minder plaats in op de weg en betalen minder wegenbelasting. Dan neem je toch zonder te klagen genoegen met een kleiner plekje? En omdat een motorrijder nu eenmaal kwetsbaarder is dan een automobilist, maken we daar graag gebruik van. Met in gedachten de bedreigend aandoende samenscholingen van hordes motorfietsen op parkeerplaatsen en ellenlange karavanen op de snelweg (gezellig naar de TT!) leven we onze frustraties op het werk of thuis uit op een tweewielertje, of een kleinere auto wat mij betreft, dat is dan heel normaal. Winnen we ook eens. Voelen we ook eens wat een vrachtwagenchauffeur voelt. Survival of the fittest, zeg maar.

    (Kom maar….:-P)

  • She

    OK, ok, ik ben het wel ๐Ÿ˜›

  • Trouwens.. automobilisten steken ook gepast het vingertje naar elkaar op. Vaak hebben ze dan zo’n regenboog sticker op de kont van de bolide zitten of een visje…. dus het zwaaien naar blije soortgenoten is niet alleen iets van de zijwiellozen.

  • mcvries

    @she…. GRINNNNNNN.. weet je, als in de VanDale gaat kijken dan staat het onder de K.

    De Kift…

  • She

    ja duh, en niet alle motorrijders zwaaien naar elkaar, zo kan ik het ook…
    Er zijn ook zijwiellozen die beter met kunnen rijden. Vanwege het klaverbladracen en de idiote snelheden die in NL toch echt niet kunnen. Zeg daar eens wat over, want zo kom je aan de reactie die je oproept. En das juist het enge…

  • She

    @mcvries: slaap licht vannacht…heeeel licht…

  • mcvries

    @she… valide argument, (two posts up).
    Maar een hele serieuze vraag: Heb jij persoonlijk al eens een klaverblad racer gezien, of een motorrijder die 180+ voor bij kwam scheuren?
    En, als aanvulling, heb je wel eens een automobilist ‘vreemd’ zien doen?

  • @ McVries / She
    Klaverblad racers heb ik persoonlijk nog niet gezien, ondanks dat ik bij een klaverblad woonde. Wel van horen zeggen en een keer op tv (blik op de weg volgens mij) en 180+ eh… nou tja.., sept 2008 meen ik, een naheffing weggebruik โ‚ฌ 600,- waarbij er ook iets stond over max snelheid en gemeten enzo.

    Maar in essentie hebben jullie gelijk. Er wordt idd te hard gereden waar het niet kan. Maar er wordt ook te zacht gereden waar het niet kan (invoegen snelweg met een luxewagen met ca. 50/60 km/h).
    Maar mijn primaire insteek is dat mensen elkaar op de weg het licht in de ogen niet gunnen en zonder zich te realiseren wat hun effect is en een beetje aanmodderen.
    Komt een luxe auto de snelweg op met 60 blijf ik rechts rijden, je maakt maar snelheid ipv een file te veroorzaken. Een vrachtwagen daarentegen, ga ik voor de aan de kant, die gaat al op topvermogen de weg op.

    Maar een automobilist die zijn papieren bijwerkt op het stuur terwijl ie met z’n collega aan het bellen is ? Die maakt van zijn auto een moordwapen, en zal vol overgave tegen de verkeersdienst zeggen “meneer, ik heb die motor niet gezien, hij zal wel te hard hebben gereden”…

  • She

    En nou ff serieus: dat heeft dan toch niks te maken met alle automobilisten? Maar in casu met de idioot die vindt dat ie het recht heeft om je rechts in te halen, wat ie ook bij een auto zou doen omdat dat zijn zogenaamde recht is. Zo ook met vrachtwagens die elkaar tijdens spitstijden moeten en zullen inhalen, want 2 kilometer harder kan net. Daar krijg je pas files van…
    Het is het generaliseren wat jullie doen (onderverdelen in subgroepen) wat mij jeukt: er zijn genoeg bewuste automobilisten (ik pretendeer er een te zijn), er zijn er alleen veel en daartussen heb je inderdaad lui met een mentaliteit die strafbaar zou moeten zijn. Maar dat heeft weer niks met motoren te maken.
    Als motorrijder moet je dubbel of misschien wel triple bewust zijn van je kwetsbaarheid en inderdaad je fiets goed kennen. Niet alleen voor jezelf kijken maar ook het blikveld en de reactie van de ander(en) kunnen inschatten.En dan nog.

    Plok en prik voorzichtig ๐Ÿ˜‰

  • @She “Het is het generaliseren wat jullie doen (onderverdelen in subgroepen) wat mij jeukt: er zijn genoeg bewuste automobilisten (ik pretendeer er een te zijn), er zijn er alleen veel en daartussen heb je inderdaad lui met een mentaliteit die strafbaar zou moeten zijn. Maar dat heeft weer niks met motoren te maken.”
    Klopt, en de goede automobilisten zullen zeggen “laat die DenBolle maar ouwehoeren, ik doe het goed” en voelen zich niet aangesproken en terecht. Maar ik heb er maar รฉรฉntje nodig om mijn helm te slijten tussen carterpan en het asfalt. En de reden dat ik zo van leer trok was dat ik op een dag woon/werk verkeer op 2x 100 Km toch een dikke 8 of 9 keer zo’n sukkel tegenkwam, en da’s dan 7/8 keer meer als ik nodig heb.

Geef je commentaar: