- DenBolle.nl - http://www.denbolle.nl -

Beste zijwieltjesbehoeftige,

ik had me voorgenomen om tot januari rustig aan te doen, maar je gedrag vandaag noopt me tot deze drastische zet.
Je gedrag vandaag was dermate stupide dat ik me gedwongen voel toch maar weer eens als een soort van belerende vader je op je gedrag te wijzen.
En natuurlijk snap ik dat je met je zijwieltjesdrager vindt dat je het mannetje bent, maar laten we reëel zijn alsjeblieft. Als je echt het alfa mannetje zou zijn hadden we dit probleem in de eerste plaats niet eens gehad. Dan had je een echte lease-zijwieltjeshouder gehad en niet de netniet modellen die je nou rijdt, of zo’n model waar je je een slag in de rondte voor geleend hebt omdat je buurman er wel eentje rijd.

De reden dat je in zo’n netniet model rijdt is omdat je het zelf consequent ook net-niet bent. Net-niet vooruitziend genoeg, net-niet begripvol genoeg, net-niet slim genoeg, net-niet collegiaal genoeg etc etc. Daardoor heb je net-niet de echte leasezijwieltjeshouder gerechtigde functie en zit je hoogstwaarschijnlijk nu op de bank net-niet naast de vrouw die jij wel wilde hebben.

Ik snap dat dat frustrerend is, maar doe daar wat zinnigs mee, en tracht je gebrek aan inzicht, relativeringsvermogen, vooruitziendheid en begrip niet te compenseren door je als een volslagen nono op te stellen en je kleinbepiemeldheid niet te verbergen met een manier van zijwieltjeshouderrijden waar de honden geen brood van lusten.

Je zal je afvragen waarom ik zo welwillend je net-niet zijn aanhaal. Omdat je gebrek aan inzicht, begrip en vooral respect een manier is om je te gedragen zal ik je nog eens vertellen waar je mij vandaag aan blootstelde.
De crash op de A1 bij Deventer vandaag, die motorrijder was ik. Je weet wel die jou liet schrikken, vond jij, omdat jij niet oplette en alle spiegels op je zijwieltjeshouder niet gebruikte omdat jij met je harses het belangrijker vond om te zien wat er was gebeurd naast je dan wat er voor je gebeurde. Terwijl je gewoon gas gaf op een weg die als een ijsbaan was. Ik had jou wel gezien, dat grote licht was helemaal nergens voor nodig. Omdat jij zijwieltjes hebt hoef je niet na denken dat het ding wat je bestuurd ook een moordwapen is als je niet weet waar je mee bezig bent.
Maar dat geeft niet, daar heb ik een claxon voor en een engeltje op mijn schouder. Ik vindt het helemaal niet erg om jouw gebrek aan inzicht van wat er om je heen gebeurd te compenseren.

Als ik afstand houdt tot mijn voorganger is het vanzelfsprekend dat je me groot licht geeft. Erg lief van je, maar maak je geen zorgen, mijn koplamp doet het wel, ik kan het echt wel zien. Wellicht dat je je collega zijwieltjeshouderrijders eens kan attenderen op hun defecte verlichting, maar dat zal wel te veel gevraagd zijn hè ? Dan kom je aan jullie zelf en je gebreken en dat hoor je liever niet. Trouwens, dat afstand houden is voor ons echt heel anders dan van jullie. Jullie zijn efficiënte rijders en kunnen daarom ook de laatste 2 cm tussen twee zijwieltjeshouders gebruiken. Wij rijden zonder zijwieltjes en hebben daarom meer ruimte nodig, sorry. Echt heel stom van ons. Die ruimte die we bewust laten vallen stellen we overigens graag beschikbaar voor een collega van je die ook zijn spiegels niet gebruikt en/of zijn clignoteur (ja.. die mag je opzoeken) en er graag gebruik van maakt. Zou je me dan wel een plezier willen doen ? Leg aan de zijwieltjeshouder achter me uit waarom ik dan weer een beetje afstand laat vallen. Als ik moet stoppen dan zijn de gemiddelde zijwieltjeshouderbestuurder dusdanig slappe piemels dat ze meteen de deuren op slot doen en vol gas wegrijden, en dat terwijl ik ze alleen maar wil vertellen dat ik die ruimte speciaal voor jullie maak.

Trouwens, met dat afstand houden, wat jij woest gebarend interpreteerde als onnodig linksrijden, ik heb vandaag geleerd dat je dat veel makkelijker kan oplossen. Jij compenseert de afstand die ik laat vallen. Het gaat als volgt. Ik rijd gewoon zoals ik altijd rijd, en houd echt gigantisch veel afstand, zeg zo’n 70 mtr. Ik weet het, wegpiraat die ik ben, het zouden er 66,66 meter moeten zijn als ik me aan de minimale afstand houd, maar ja, helm op, vizier, zie die 66 cm maar eens te schatten. Trouwens in die 70 meter kunnen toch zeker 7 zijwieltjeshouders. Omdat ik dus stiekem eigenlijk jouw wegdeel ook gebruik, boef die ik ben, rij je je zijwieltjeshouder precies onder mijn achterlicht. Dat past, als je bijvoorbeeld zo’n BMW 116 hebt (zo’n echte net-niet BMW zeg maar, de achterkant was te duur dus die kreeg je niet.) Het werkt perfect, we zijn twee voertuigen die toch maar de ruimte van eentje gebruikt, dus da’s hartstikke efficiënt toch ? Omdat het er wel een beetje gek uitziet doe jij dan je groot licht aan zodat iedereen kan zien dat we er aankomen. Is nog gezellig ook toch ?

Waar we het dan nog wel even over moeten hebben is dat ik jou niet zo goed kan aanduwen. Ik heb geen bumper, en dat draaiende voorwiel tegen jou zijwieltjeshouder aan, ik weet het niet hoor. Dat zou maar zo eens een heel raar effect kunnen hebben. Misschien dat ik je dan even voorbij moet en dat we even moeten overleggen wat het beste is, maar dan moet je er niet meteen vandoor gaan hoor. Dat grote zwarte pak is mijn heat-blower, niets om je druk over te maken, ik ben echt een heel verlegen jochie.

Wat ik je misschien ook moet uitleggen is dat ik, als zijwieltjesloze, maar een ding heb om rare fratsen op de weg te voorkomen. Dat is gas geven. Omvallen ? –> gas geven. Wegglijden –> gasgeven. Klem zitten tussen twee niet spiegelende zijwieltjeshouders –> gas geven. Gas geven is mijn enige serieuze redding. Jij hebt ABS, TRC, EDS, BS, AC, CC,  etc. etc. maar dat past allemaal niet op mijn zijwielloze plok. Er moet al zoveel mee, motor, tank, zadel, wielen, ikke dus al die duurbetaalde afkortingen pasten niet meer. Daarom moet ik wel opletten als ik rij, en rekening houden met bijvoorbeeld een gladde weg, of een slecht wegdek. Of ook nu met het wat koudere weer rekening houd dat ik niet zo snel reageer als normaal.
Misschien als je net wat meer (maar ja.. dat zal wel weer net-niet) inzicht en begrip zou hebben je je dat zou realiseren en me daarom net wat meer ruimte zou geven. Het hoeft niet hoor, ik bedoel er niets mee verder.

Nou we trouwens toch zo lekker gezellig interactief en constructief bezig zijn. Als ik mijn clignoteur gebruik bedoel ik daar ook wat mee. Nou verraad ik een beetje wat die clignoteur doet, maar het moet maar even. Als ik naar links sein dan wil ik links af, of als ik naar rechts sein wil ik rechts af.  Wat ik er heel duidelijk niet mee bedoel is dat je je zijwieltjeshouder precies voor mijn voorwiel moet gooien. Zie daarvoor nog even hierboven.  Ik heb de boekjes er nog even op nageslagen, maar volgens mij staat er in noch het zijwiellozenopleidingsboekje als het zijwieltjesbestuurdersopleidingboekje dat een zijwielloze die gebruik maakt van de clignoteur daarmee aangeeft “stort je zijwieltjeshouder er maar voor”.

Over dat onnodig links rijden. Zullen we daar afspraken over maken ? Als ik op links rij en je kan me normaal passeren rechts dan heb ik inderdaad onnodig links gereden. Moet je echt vol gas rechts er langs, en remmend en piepend ‘m precies in de luchtwervelingen van mijn voorwiel gooien terwijl je de auto op de rechterbaan net niet de bumper er af jaagt, dan zou ik dat gewoon links rijden willen noemen.
Gelijke monniken gelijke kappen uiteraard : als jij links rijd, en ik kan rechts zonder gas te geven je passeren, en rustig de vrachtwagen ontwijken was jij onnodig aan het links rijden ok ? Jullie zijn toch gek op de grote licht, maar sein dan alleen als ik voor je rijd als je het er mee eens bent, niet door de auto’s tussen ons in, dat staat zo slordig?

Even als zijwielloze en zijwieltjeshouder bestuurders onder elkaar : je zit toch tegen die net-niet gewenste vrouw op de bank te kijken nou, vraag eens of ze bij me achterop wil? Kan jij je weer uitleven op de snelweg, kijk ik of ik weer wat leven in d’r krijg. Lukt het niet met de plok, dan prik ik zelf wel leven in d’r.
Laat maar horen wat je er van vindt!

Fijne dag nog!

DenBolle,
Zijwielloze