DenBolle's hok

Semi Realtime

Tip : afbeeldingen staan verkleind op de site. Klik erop om ze vergroot weer te geven.
scheidslijn Think! scheidslijn

kijk ook eens hier:

scheidslijnThink! scheidslijnThink! scheidslijnMAG - Motorrijders Actie Groep scheidslijnBoshuizen motorservice raalte scheidslijnLimes ICT scheidslijn

De hechtingen mogen er uit - Operatie Gwyneth - III


Email de link en een deel van het artikel 'De hechtingen mogen er uit - Operatie Gwyneth - III' naar een bekende.

* Required Field






Separate multiple entries with a comma. Maximum 5 entries.



Separate multiple entries with a comma. Maximum 5 entries.


E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...

7 commentaren op: De hechtingen mogen er uit – Operatie Gwyneth – III

  • FF

    file passage lichten (of eigenlijk de schakelmodule daarvoor) == Alarmlicht met GrootLichtknipper- module ?

    Heel mooi.

    Maar hoeveel heb je nu extra uitgegeven bovenop de aanschaf van je oversized brommer?

    • Grijns… hoeveel extra … eh.. auw? Meer als gepland, dat is duidelijk 😉
      Laten we het er ophouden dat als ik nu de rest van het jaar geen rare uitgaven aan de motor heb behalve 2x een grote beurt ik toch binnen budget blijf.
      Een groot deel van het budget van Daphne was aan slecht 1 onderdeel toegewezen : Ketting (ketting en tandwielen), die moesten toch zo rond de 15K-20K elke keer vervangen worden en stonden dit jaar alleen al voor 1500 / 2000 euro op de rit.Daarnaast zou dan nog het reguliere onderhoud komen. Daarbij was er voor onvoorzien een 1000 weggezet (die aan die cylindercrash meteen op gegaan zou zijn en dan nog niet zeker zou zijn dat ze weer zou rijden) die in combinatie met de restwaarde dekkend was.
      Het nadeel van Daphne (behalve haar heerlijke kont) was de ketting aandrijving. Van alle fietsen die ik gehad heb was zij sinds lange tijd weer een ketting fiets met alle voor en zeker ook de nadelen ervan. Ketting fietsen zijn niet gemaakt voor 4-seasons-all-weather gebruik. Dat kan je alleen volhouden als je een hele dikke portomonnee hebt of een eigen werkplaats (en geen van beiden had / heb ik). Ik ben uit dit verhaal (nu met cardan aandrijving, en een fietstype die geadverteerd wordt met : 42000 km, moet nog ingereden worden) niet slechter geworden.

      En eerlijk is eerlijk : ik heb niet overal de volle mep hoeven te betalen, daar ben ik eerlijk in, ik ben echt en absoluut door OneDay en Koerhuis meer als genereus behandeld. De actie in Healen, waar een import fiets voor een goede prijs word aangeboden en garantie staat (ok, daar moet je 3 uur in de trein voor zitten en nog eens 600km rijden) , de andere Pan rijder die dat Bagster dekje zomaar gaf (‘ je bent nu ook een Pan rijder’), Woesthoff die ruilzadels (oude inleveren, nieuw bekleed gereviseerd zadel retour, en een keer misgrijpen incasseren) met corbin- look doet en een Bagstertas (‘ ah partijtje, ik kan wel wat met de prijs doen’ ) toevallig heeft liggen. Dan Mototronix die zelf die modules maakt en Koerhuis die zo’n ding dan wel eens aan het werk wil zien en dus vrijdags tot 2200 uur bouwt.

      Ik heb in dit project een hoop te danken aan mensen die niet commercieel dachten, maar de lol in hun werk en vakmanschap belangrijker vonden dan keihard geld scoren, en daar ben ik oprecht dankbaar voor. Zonder hen had ik een erg kale en standaard PanEuropean gehad, en niet de schoonheid die nu Gwyneth heet.

      Is dat deze motor allemaal waard? Dankzij een vent die geld juist wel belangrijker vond dan lol in zijn werk sta ik nu garant voor minstens 52.000 Km per jaar aan woonwerk verkeer, en dan is een motor die betrouwbaar is (en door customizing minder aantrekkelijk voor diefstal), zuinig en goedkoop in het onderhoud (en dat is deze, goedkoper dan Daphne) zeker een vereiste.

  • FF

    Wie is die vent dan die geld juist wel belangrijk vindt 😉
    Sportief ook dat je meteen reclame voor hen op je site maakt met banners. Had ik maar zulke sponsoren voor mijn vouwwagen die ik een paar maanden geleden ook tweedehands gekocht heb 😀

    Maar gaaf hoor dat mensen zoveel voor je over hebben.

    • Zo’n nono van een makelaar die huilend in een hoekje gaat zitten piepen als ie hier leest wat ie precies op z’n geweten heeft.
      En die mensen die wel wat voor me over hebben : zeker, daar ben ik erg wijs mee!

  • Liisa

    Complimenten voor dat reflectie werk. Nu is Gwyneth echt een unieke meid geworden. En wat FF zegt: super tof dat er inderdaad nog mensen zijn die voor anderen klaar staan. Jij staat dat ook en dan is het onderhand ook leuk om te zien dat je iets terug krijgt.

    Ze is wel echt mooi geworden hoor. Uniek met striping en modulerend licht. Typisch jij: grens opzoeken?