DenBolle's hok

Semi Realtime

Tip : afbeeldingen staan verkleind op de site. Klik erop om ze vergroot weer te geven.
scheidslijn Think! scheidslijn

kijk ook eens hier:

scheidslijnThink! scheidslijnThink! scheidslijnMAG - Motorrijders Actie Groep scheidslijnBoshuizen motorservice raalte scheidslijnLimes ICT scheidslijn

Aftellen dag 7/11

Vandaag (vrijdag) staat voor een groot deel in het teken van de ziekenhuisopname van onze bikkel. Veel sms verkeer en die ochtend heeft ie al een pijnlijke ingreep achter de rug. Slikken doet zeer en eten is voorlopig helemaal uit den boze.

Als ik word opgehaald door de nieuweling van het station heb ik voor mezelf een voornemen. De Deense traditie van samen ontbijten ga ik invoeren. Het typische deense brood is natuurlijk niet voorhanden, maar een zak croissants moet het maar even doen. Op de zaak aangekomen scoren we verse koffie en eten we de broodjes. Dat is iets wat ik vanaf nu blijf doen.

Er moeten voor de printer met scanning functionaliteit dingen geregeld worden en in Nederland zijn de juiste zaken niet voorhanden. De printerleverancier schaalt op naar Europa en maakt duidelijk dat we een vrij strakke deadline hebben.

En uiteraard worden onze (IT) vooroordelen over gebruikers bevestigd. Er staat een gebruikster voor de balie. Ze heeft inmiddels de helpdesk aan de lijn gehad vanwege een foutmelding op de printers die we gebruiken. De printer geeft de volgende melding “load paper“.
Met was misbaar komt de gebruiker verhaal halen. Of we naar de printer kunnen kijken, die is stuk. We leggen uit dat “load paper” gegeven wordt als je een ander dan standaard papier in je afdruk verwerkt. Na veel vijven en zessen komt het hoge woord eruit. Er is een SAP aanpassing gedaan door haar. Alleen de SAP afdruk veroorzaakt het probleem. Ze legt ter bewijs een mail en wat word documenten op de balie. Als we uitleggen dat dat bewijst dat ze zelf de fout maakt en niet de printer verteld ze ook nog dat ze het bij meerdere printers heeft gedaan…

Als ze wegloopt loop ik naar een tekst die bij ons achter de balie hangt. Daarop staat een wat cynisch verhaal van een systemoperator die zijn problemen heeft opgeschreven, en eentje is “Als je een printer probleem hebt, los je dat op door je print gewoon 20x aan te bieden en dan ook alle andere printers te gebruiken.”  De nieuweling loopt schaterlachend naar zijn werkplek als ik wat weemoedig mijn hoofd schut en mompel”Ze veranderen ook nooit.”

Later die middag een wat moeilijk moment als blijkt dat onze bikkel niet die avond al ontslagen word. Hij moet nog een nacht ter controle blijven.

De dag wordt afgesloten met een feest. Nou ja feest, eigenlijk is de aanleiding minder. Een van de directeuren komt niet uit Nederland en is een aantal jaren gelden bij ons komen werken. Er is getracht om hier een base te vormen maar door persoonlijke omstandigheden was de afgelopen periode werken in Nederland en weekenden in het buitenland. Dat is natuurlijk niet vol te houden en daarom is de keuze gemaakt om terug te keren naar het land van herkomst. In de periode waar ik met deze directeur heb samengewerkt heb ik een goede verstandhouding gekregen en ik baal ervan dat dat nu beëindigd word. Vanuit een persoonlijk perspectief is het weliswaar een zware keuze denk ik maar het is wel een grondige en goede keuze.

Die avond weer met de motor terug. Heerlijk, minder koud als verwacht en gewoonweg lekker om weer op de weg te zitten en in een uurtje thuis te zijn in plaats van een 2,5 uur durende rit op koude stations. Hopen dat het met de neerslag voorlopig meevalt tijdens het vriezen.

Commenteer