Kijk ook eens hier:

scheidslijnThink!scheidslijnThink!scheidslijnMAG - Motorrijders Actie GroepscheidslijnBoshuizen motorservice lemelerveldscheidslijnONeDay Reclame - EdescheidslijnLimes ICTscheidslijn

Vermoeide observaties.

Grappig dat als je erg vermoeid bent de meeste dingen je ontgaan en de rare dingen je juist kraakhelder voor de geest komen.

Afgelopen maandag ochtend om 0500 uur opgestaan om de allerlaaste hand aan ons nieuwe vergadercentrum te slaan. Nog een paar kleinigheidjes op IT gebied moesten nog worden gedaan.
Terwijl we een VTC (digitale camera voor video vergaderen) ruimte inrichten komt de eerste bezoeker van deze ruimte er aan. Een directeur. We proberen koortsachtig de machine operationeel te krijgen maar die verrekt het om ook maar een bit toe te geven. Als we zo bezig zijn komt hij binnen. We kijken ‘m aan en ik vraag: “Had jij deze kamer geboekt of je secretaresse ?” “Secretaresse.” is het antwoord. “Ah, die heeft het foute boekingsformulier gebruikt. Je moet bij deze kamer ook aangeven of je de deur er in wil hebben.” zeg ik met een stalen smoel wijzend op de deur. “Er staat een vakje met iets van ‘deur nodig’, die moet je aanvinken. Nou hebben ze de deur weggehaald. ” De man kijk ongelovig naar de plek waar de deur zou moeten zitten. “Eh, ik heb dat helemaal niet begrepen” en grijpt zijn mobiel. Bellend met zijn secretaresse komt ie er achter dat ie al omgeboekt is naar een ruimte waar wel een deur in zit. Als we in de lach schieten realiseert ie zich dat we ‘m een loer draaien, en lacht mee.

Vandaag sluiten we het project voor wat betreft de vergaderzalen en verhuizing af. We geven wat rondleidingen in de serverruimte om uit te leggen waarom we wat hebben gedaan en lopen ook door het vernieuwde vergadercentrum. Dat ziet er toch stiekem wel erg gelikt uit. En bovenal, alles werkt zoals we het hadden willen hebben.

Vandaag proberen we met alle kracht de enorme zooi die er in ons kantoor is ontstaan te overwinnen. Dat lukt maar ten dele omdat alle IT ruimtes ook als opslag zijn gebruikt. Het is een soort 3d-tetris terwijl er met dozen en onderdelen wordt geschoven.
Het valt op dat de inloop weer toeneemt. De verhuizing is inmiddels toch voorbij ?

Zo is er ook een gebruikster die werkelijk geen gevoel heeft voor electronenvoerende techniek. Op geen enkele wijze, en het wordt ook door anderen zo onderkend dus het is niet een prive observatie.
Zij heeft ruim 5 maanden geleden een blackberry gekregen en daarbij de simreader van de BB opgeblazen. Door locatieomstandigheden moet ze geserviced worden via de UK. Dat wil ze in dit geval met de BB niet en stuurt aan op nederlandse ondersteuning. Die wordt met hoge prioriteit gegeven waardoor we toch in staat zijn om haar tijdig van een BB te voorzien. Dat is ca. 4 maanden geleden. Jongens uit mijn team werden zelfs in het weekend lastig gevallen met status vragen en opjagen.
Vandaag belde de gebruikster weer. Ze had problemen met de activering van de BB. Die blijkt na enig onderzoek uit zijn activeringsperiode te zijn gelopen. Die periode duurt overigens 3 maanden.

Dat houdt dus in dat ze waanzinnige druk op de afdeling heeft gezet en dus de het begeerde apparaat daarna minstens 3 maanden als een erg dure telefoon heeft gebbruikt. Als ze nou tegen sluitingstingstijd probeert het weer op te lossen geven we nul op het rekest. Jammer, maar ons eerst met een zweep opjagen en dan daarna gedurende drie maanden je speelgoed niet gebruiken dan is voor ons 1700 uur gewoon een normale sluittijd en gaan we na de afgelopen periode geen ongeplanned overwerk inzetten om een mailtjeslezer werkend te krijgen.

Als ik op het station sta en wacht op de trein dan valt me ineens iets op : Ronde drollen. Of meteorieten. Maar staan niet bekend voor een clustervoorkeur voor rails.
Ongemerkt sta ik daar zeker 10 minuten naar te kijken. Lopend langs het perron zie ik er meer. Ronde drollen.. mhm.. Hoe komt dat nou of waarom zie ik die nou pas ?
Mijn theorie : bij normale temperaturen verwaaien de uitwerpselen door de snelheid. Maar bij deze koude temperaturen is de kans op bevriezen en dus ‘heel’ het spoor bereiken groter. Dan koelen ze verder af en door de langsgierende treinen slijten ze in hun ronde vorm. Toch eens opletten of ik achter de treinen ze zie opwaaien…

Oh en die NS.. met veel poeha wordt aangekondigd dat sinds gisteren het vervoer weer volgens plan en boekje verloopt. Prettig om te weten dat als alles volgens boekjes verloopt ze dan in de spits minder en kortere treinen inzetten dan tijdens periode waarin ze een tekort hebben.
Nog even dit gedonder en ik kies er vol overgave voor op ’s lands heren wegen in de vrieskou te verongelukken dan nog een stuiver aan die incompetente bende uit te geven.

Geef je commentaar: