Kijk ook eens hier:

scheidslijnThink!scheidslijnThink!scheidslijnMAG - Motorrijders Actie GroepscheidslijnBoshuizen motorservice lemelerveldscheidslijnONeDay Reclame - EdescheidslijnLimes ICTscheidslijn

Maakt niet uit.. ik blijf ook kalm

Gebruikers, je kan niet zonder en niet met ze. Vrij van enige kennis of ook maar het flauwste vermoeden waar je als IT afdeling mee bezig bent, komen ze op je af. Soms goed bedoelend, soms minder handig.

It’s yours..

In de categorie goed bedoelend :
Sinds we over zijn naar M$ regent het spam, meer als in de oude configuratie met Lotus notes. Zelf had ik dat al eens een keer ondervonden bij het aanmaken van een msn-adres (binnen 20 min na het maken van een email adres kwam de eerste spam binnen) maar dit is toch wel hinderlijk. Zo af en toe floept er wat door, maar we hebben de medewerkers een aantal tips en trucs gegeven (waarbij het hoofdbestanddeel ‘logisch nadenken’ of  ‘gezond verstand’ is). Toch is dat niet aan iedereen besteed.
Een user mailt zonder blikken of blozen dit door (uiteraard voorzien van een lijvig attachement met spammeuk):

From: [snip naam]
Sent: dinsdag 10 augustus 2010 15:10
To: DenBolle
Subject: FW: PESH Swimming and Diving Annual Award Banquet

Weer een vreemde, just to be sure stuur ik 'm even aan je door

-----Original Message-----
From: Ahmed Hurd [mailto:baan44@rosewoodchurch.com]
Sent: dinsdag 10 augustus 2010 15:48
To: [ snip niet bestaand medewerkers adres ]
Subject: Fw: PESH Swimming and Diving Annual Award Banquet

All,

[snip onzin bericht] 

Ahmed Hurd
PESH Hospitality
972-359-6504

Omdat ik geen idee heb wat ik er mee zou moeten (immers : verwijderen is de optie, en dat had betrokkene zelf ook kunnen doen) stel ik de vraag  “En dan even voor mijn beeld : wat is je verwachting dat ik er mee ga doen ? ” waarop de reactie is:

From: [snip naam]
Sent: dinsdag 10 augustus 2010 15:16
To: DenBolle
Subject: RE: PESH Swimming and Diving Annual Award Banquet

Als jij 'm opent, dan heb ik het probleem niet... :) Leek me beter.

There’s nothing you can’t solve by hitting the same button again, again , again and again….

En dan de tweede, in de categorie “elk print probleem los je op door nogmaals op print te drukken.”
Ik geeft verder geen uitleg, alleen de teksten zoals die in het systeem binnen kwamen :
De melding :

User has sent 72 printing tasks to the network printer from SAP,
but gets an error for all of them. Her colleague can print without problems.
Printer settings look fine.
Could you please assist?

Dan om de druk bij ons op te voeren volgt even later een update :

User has to perform important payments and requested for the
priority to be set to high.

De oplossing :

user has select the wrong printer.
so route the printjob to a network printer, it print, case resolved

Tweeënzeventig keer … een knop indrukken omdat een printer het niet doet….
Mijn werk is zo dankbaar, waar zouden deze schaapjes zijn zonder onze magie ?

Geef je commentaar: