Kijk ook eens hier:

scheidslijnThink!scheidslijnThink!scheidslijnMAG - Motorrijders Actie GroepscheidslijnBoshuizen motorservice lemelerveldscheidslijnONeDay Reclame - EdescheidslijnLimes ICTscheidslijn

Alles gaat stuk

Gadverdamme, dit is echt zo’n klootstart van de week.
Afgelopen week had ik al een gesteggel met het navigatie systeem. Op verzoek een test uitvoeren. Niet gehinderd door enige diepte kennis van het pakket wat bij de machine zit steggel ik een route in elkaar, prop de bak vol met muziek, en hoppa, let’s go.

Wat een semi toeristische route naar huis had moeten worden is een hoop gestuur en heen en weer rijden geworden.
Het basisidee was simpel : Utrecht-> Amersfoort-> Nijkerk –> bossen in –> Apeldoorn-> A50–> Sloot over..
Doordat ik me niet echt meteen in Mapsource heb verdiept een beetje met een lui timmermansoog een ‘detaillevel’ gekozen, en clicky clicky : route.  Route heeft 16 punten en zou me ongeveer in het dorp van de Krasse Knarren moeten parkeren.

Tja.. ff klikken en een route he ?

Route in de Zumo gepiept, en gaan. Eerst al een rare vraag die ik negeer. Als gevolg daarvan wordt het een ‘off the road’ route die ik na voor de tweede keer in een rechte lijn door een struik te zijn gestuurd in ‘snelste route’laat herberekenen. Dat werkt, maar toen bleek dat de m’n detailering van de route me parten speelde. Er is een kruispunt in AMersfoort waar je me 4x langs had kunnen zien rijden, voorzien van alle toeters en bellen, want zowel Mp3 als TMC als spelen met schermen, als BT moesten getest worden.

Test :

  • rijden met TMC, geen vermijdingen –> geen herstart meer gezien
  • TMC, omrijden en niet aan de voorgestelde omrijdroute  houden –> geen probleem.
  • TMC / Media player vol uit –> geen probleem zowel bij zowel vermijden als niet vermijden (en dan ook spelen met het scherm enzo)
  • TMC /Media player / Eigen poi + waarschuwingssignaal / gesproken aanwijzingen  –> geen enkel probleem behalve volledig voor lul staan bij stoplichten als ik tussen de sirenes van de 50kmh zones door file  opvraag terwijl ondertussen Claire vol overgave “herberekening” roept.. Je wordt dan als gehelmde datatypiste wat meewarig aangekeken door mensen.

En dan —>  BT aan. Alleen gekoppeld met een telefoon, geen koppeling met helm. Afspelen van een volle voicemail box.

  • Scherm opbouw, traag
  • tmc info werkt, maar ook weer trage scherm opbouw, of geen reactie.
  • Geluidskwaliteit –> haperend, traag en schel.  De tegenpartij hoort bij gelegenheid wel een continue verbinding, waar ik ook een haperende verbinding hoor.

Dan blijkt dat het gebruik van BT toch de nodige impact op de Zumo heeft.

Op de een of andere manier kon de Zumo me de meest lange route door Amersfoort laten rijden. Daarbuiten trouwens ook, waar ik dacht een A28 afslag te hebben aangeclickt bleek Mapsource toch echt een baggerpaadje in een weiland ernaast te bedoelen. Da’s trouwens mijn schuld : RTFM. Zelden zo lang met een kop van “Nou, eens kijken waar ik nou weer ga uitkomen” rondgereden terwijl ik ondertussen “Nee, dit is de bedoeling” probeerde uit te stralen.

Afijn, een hele avond (rit duurde ruim 3,5 uur waar ik normaal in een stief uurtje thuis ben) op de brommert, en op zich wel genoten van de leuke rit, alleen jammer dat alles in het donker en natte mist was.

Vrijdagavond : “nog even snel” (da’s trouwens het standaard begin van elke IT ramp) een backup van m’n laptop maken i.v.m. een nieuwe ander model schijf. Pruttel pruttel.. foutmelding: sector X kan niet gelezen worden. Grtvr.. Ding is net nieuw, nou al een HD issue? Chkdsk erover.. en toen ging het langer duren. Uiteindelijk alles afgebroken, onder de oksel in de koffers en bij m’n broer verder. Nada verder, want die schijf gaat dus echt overlijden. Dan een heerlijk weekend gekke oom spelen. Grijns, heerlijk om niet als de meest serieuze volwassene in de roedel mee te hoeven lopen.
Dan vanochtend weer naar kantoor en dan mooi een gelegenheid om de TMC te belasten : de A2 in de spits.  Maar dat gaat ‘m niet worden. De Zumo (of het steuntje) geeft de geest. Geen oplading meer, dus ook geen navigatie. Dus op ouderwetse motormanier weer naar het kantoor: op de zon en sterren navigeren, welke motorrijder kan dat nu niet toch? Even voelen welke kant de wind op staat en je kan zo je route bepalen toch ?

En dan op kantoor: terwijl je een soort van planning hebt zijn er twee van die gasten die hun eigen planning door de mijne heen gooien. De ene besluit om mij als klant achter de vodden aan te zitten waar ik toezeg om te reageren, maar wel graag gefundeerd wil reageren. Daar heeft ie dan wat minder boodschap aan, hij is net begonnen en moet zich nog bij z’n werkgever bewijzen. En de ander onder het mom van financiële consequenties schopt mijn hele project portfolio in de poeier, maar daar ga ik nog eens een gesprek over opzetten.  Of juist met z’n tweeën tegelijkertijd wat proberen te doen. Terwijl ik een probleem met een scheduler probeer te ondervangen wordt ik om de 5 seconden van dat systeem geflikkerd omdat een ander ook op die bak moet werken.

En nu? Pad vol rampspoed : Eerst zwemmen (zwembroek zal wel lek zijn of ik zink) en dan verder naar huis, wedden dat er wat fout gaat?

Of is dit een ‘after vakantie’ dipje? Beetje huilen en janken voor ik weer op toeren ben?

2 commentaren op Alles gaat stuk

Geef je commentaar: