Kijk ook eens hier:

scheidslijnThink!scheidslijnThink!scheidslijnMAG - Motorrijders Actie GroepscheidslijnBoshuizen motorservice lemelerveldscheidslijnONeDay Reclame - EdescheidslijnLimes ICTscheidslijn

Ik wil je horen

Mensen die me wat langer kennen zullen  met deze opening even de wenkbrauwen optrekken, maar wees gerust: geen ranzigheid. Deze post gaat er voor 2000 uur op dus ik hou het netjes.

Vandaag mooi wat stappen gemaakt voor een teaser die ik ga versturen in het bedrijf. Hij klinkt wat fout: ‘Ik wil je horen’ wat dan wel exact de lading dekt. Ik wil horen wat er onder de medewerkers leeft en waarom onze ingestelde barrière niet goed werkt maar er bovenal een soort van onzichtbare barrière is die we niet waarnemen maar waartegen de medewerkers wel op lopen. Even heb ik zitten denken om een doodgeslagen slogan als “IT komt naar je toe deze zomer” te gebruiken.

Dat schept dan weer verwachtingen over hete campagne meiden in strakke sexy outfits. Daar is niet het juiste budget voor en gezien mijn vrijgezellen status is de kans van eigen gebruik niet helemaal afwezig. Ik in een sexy outfit?  Bij een informeel overleg met een van de collega’s komt het zwemmen ter sprake en mijn voortgangen, ‘Ik ben ’s avonds nog steeds iemand waar het knoopje droog van is als ik weer het water uit kom. ‘ Dus dat wordt ‘m ook niet. De kans dat de boodschap wat ondersneeuwt tijdens mijn presentatie is te groot dan.

‘Ik wil je horen’
Die mail gaat maandag naar een aantal gebruiker als een teaser, en eens zien of ik het voor elkaar kan krijgen om een luisterend oor in de overlegmomenten te krijgen. Informatie vergaren waarbij de balans gevonden moet worden om niets als verkapt probleem meld punt ingezet te worden. Maar ook zien dat we van afgelopen jaar geleerd hebben. Een aantal projecten zijn in rap tempo de organisatie ‘ingepompt’ en vaak zie je dat mensen door deze constante vloed van veranderingen afhaken en terugvallen op ‘zo deed ik het en zo blijf ik het doen.’

Als ik als een soort van Jehova mijn poot tussen de deur kan krijgen ‘Hallo, ik kom u IT brengen!’ en dan via verschillende ‘paden’ de mensen kan voorbereiden op veranderingen en horen wat ze nou echt vinden in plaats van de formele berichten dan kunnen we onze voordelen alleen maar breder trekken.
Maar goed, zoals met alle verkapte vormen van targeted media, eerst eens zien welke resultaten dit opelevert.

Morgen eerst als de donder zien dat we morgen de zaken omhangen zonder dat de medewerkers daar maandag last van hebben.  Dat voorkomt dan mooi de eerste gesprekken. “Zijn er zaken die jullie met voorrang willen bespreken?”  “nou, afgelopen maandag, toen jij met je jatten aan dat serverpark zat te fröbelen…. ” da’s dan net een mindere opening van iets wat zo mooi had kunnen zijn.

Geef je commentaar: