Kijk ook eens hier:

scheidslijnThink!scheidslijnThink!scheidslijnMAG - Motorrijders Actie GroepscheidslijnBoshuizen motorservice lemelerveldscheidslijnONeDay Reclame - EdescheidslijnLimes ICTscheidslijn

Return on investment.

Tja, zou je met al het belangrijke nieuws van mij toch bijna vergeten dat Osama is afgeschoten. Vecht je voor je land zoals de doorsnee amerikaan dat verwacht blijk je ineens een terrorist te zijn omdat je niet Amerikaans bent. Typische manier van denken, maar dat zal wel aan mij liggen.

Maar goed, Return on investment, of in goed nederlands “Jah, ennouh, wah hebbik daar dan an?

Vanochtend op Gwyneth gestapt en de route laten berekenen en daarbij vurig hopend dat er een knetter vette file zou staan. Maandag, woon werkverkeer, een beetje file is dan wel het minste. In gedachten al een soort van script “Rijden door file zonder passagelicht [ beweging maken met handschoen] rijden met filepassage licht.” Auto’s die jankend de bermen in stuiven om mij er door te laten. Ik zag het al helemaal voor me.

Nou heb ik als ik nieuwe dingen koop altijd wel iets.. Of het gaat stuk, of blijkt onder een soort van cynisch gesternte te staan. Zo ook die Zumo 660. Bij de aanschaf indachtig  het Nederlandse weer geïnformeerd of ie wat tegen water kan (dus ding in de winkel onder de kraan en onder water in de wasbak : prima) en wat is het resultaat: de 4 weken daarna rij ik in de zeikende regen soppend door Nederland, tot aan een bijna fatale algengroei in deze en gene lichaamsplooi.

Met dat soort gesternte in gedachten stap ik op de motor. En jawel de eerste aankondiging is er al. Heb ik een chiek sjioek mooi setje reflectie strepen: schijnt de zon…

Dusseh.. kom maar op met de file.

  • Strepen, hebbes √
  • fluo helm op de kop √
  • passagelichten er bij √
  • cam aan √
  • ik ben er rete klaar voor. Hit me with your vertraging!

Tot aan de snelweg geen problemen, en da’s goed, die heb ik normaal ook niet.
Scheurend [ kuch] Tevreden genietend van de mogelijkheden van Rijkswaterstaat zoef ik naar het westen. De eerste hindernis: het informatiebord bij Barneveld. Normaal valt ie net uit als ik voorbij kom, of zie ik ineens de extra reistijd van +5 veranderen in +35. Maar nu niet, het bord blijft staan en geeft netjes aan Amersfoort/Utrecht : 27 min.  Helemaal volgens schema. Topjens.

Dan Amersfoort, afbuigen Hoevelaken, richting Utrecht: normaal een super drukke omgeving, waarbij alle aandacht voor goede file passage nodig is. Nu: soepel doorrijden en vlot de A28 op. Geen gehannes, geen gedoe met over strepen rijden, maar gewoon achter de ander auto’s aan op de weg meegaan, geen probleem. Dan doorrijden richting Utrecht: normaal ter hoogte van Zeist een opstopping: nu soepel doorrijden, en geen enkel probleem.
Dus ik kan niet anders concluderen dan dat de aanschaf van die passagelichten een vette winst is geweest. Geen één meter file! Perfect!

kutzooi

9 commentaren op Return on investment.

Geef je commentaar: