Kijk ook eens hier:

scheidslijnThink!scheidslijnThink!scheidslijnMAG - Motorrijders Actie GroepscheidslijnBoshuizen motorservice lemelerveldscheidslijnONeDay Reclame - EdescheidslijnLimes ICTscheidslijn

Gebruikers (II)

Letterlijk

We hebben op de afdeling een bitneuker, alhoewel ie zich zelf als taalpurist omschrijft.  Vrij secuur weet ie zout op elke foute uitspraak te leggen. Voorbeeldje “Ga eens naar www.nu.nl” Wat dan uitgesproken word als wwwnu.nl.. Ticky Ticky.. ‘Cannot connect to remote site.. Zal ik eens wwwpuntnupuntnl proberen?” En zo traint en conditioneert ie ons tussen de klussen door. Dat heeft dan weer z’n weerslag op mijn communicatie met de gebruikers ….

9:52[ user ] Goodmorning Den, waar kan ik op mijn computer zien welke internet-versie ik momenteel gebruik ?
11:32[ DenBolle ] je maakt denk ik gebruik van internet 3.0, de eerste versie (Arpa net) stamt uit de jaren 60- en is later geoptimaliseerd voor burger doeleinden. Later is daar door toepassing van html en url technieken het zogn. www (world wide web) door ontstaan. Daarmee kan je nu via firefox, internet-explorer en dat soort programma’s browsen op een hoop informatie. Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Internet
11:36[ user ] thanks. Maar als ik een nieuwere Internet versie geinstalleerd wil hebben, moet dat toch via een aanvraagformulier via de Applicatie Tool ?
11:37[ DenBolle ] er wordt geen nieuwere internet versie geinstalleerd, dat is vrij moelijk te doen. Wat wil je precies ?

Bellen met z’n 10-en tegelijk..

We gaan kennissessies opstarten.
Kort door de bocht: een onderwerp, scoren we een hoop info voor en dat gaan we makkelijk en toegankelijk uitleggen. Maximaal 30 min, en veel vragen kan je van te voren insturen zodat we daarop antwoorden gaan zoeken. De truc die ik doe is dat mensen via Livemeeting (digitaal vergaderen met een MS website) of tegelijkertijd inbellen op een groepstelecom. Degene die dat laatste doet ziet niets, maar hoort alles. De livemeeting gebruikers krijgen een link en hoeven die alleen aan te klikken en horen en zien alles. Na afloop mail ik iedereen de gebruikte media als naslagwerk. Lekker simpel, georganiseerd op 3 momenten (1x ’s morgen, 1x ‘smiddags en een keer in de avond) dus alleen vakantie is een reden om niet te hoeven meedoen. Intekenen is vrijwillig.
Opzetje gemaakt, invites uitgestuurd en nu wachten. Zo’n invite bestaat uit een standaard outlookcalender item met een stukje tekst van mij en alles wat je nodig hebt voor de livemeeting of het inbellen eronder. Als je even doorleest tenminste..

De eerste reactie’s laten niet snel op zich wachten. Een gebruiker reageert op de derde invite die gestuurd wordt met

Kan ik inbellen ? Doe je Live meeting ? hahahaha
Kind regards,
[snip naam] “

Een ander wil graag deelnemen, maar loopt tegen een dingetje aan. De inbelcode is weg?

From: [snip]
Sent: maandag 15 augustus 2011 9:49
To: Den
Subject: FW: HotTopics sessie : Janitor (2/3)

Hé Den,

alles goed?

Met mij is alles prima, vandaag weer aan het werk na 3 weken heerlijke vakantie, eerst nu maar even door mijn mailbox….

Wil je me nog even de info van de mail sturen met daarin de inbelcode voor 6 september? Ik heb geacepteerd op deze datum alleen verdwijnt dan de mail….

Met vriendelijke groet,
[snip signature]

Met een foute insteek op medewerkers verdenk ik deze gebruiker ervan dat ie me voor een partijtje skullfucking gebruikt:

From: Den
Sent: maandag 15 augustus 2011 15:41
To: [snip]
Subject: RE: HotTopics sessie : Janitor (2/3)

Eh… misschien staat ie dan in je agenda op de 6de ?

Maar dat valt dan mee, of tegen, net hoe je het bekijkt:

From: [snip]
Sent: maandag 15 augustus 2011 15:43
To: Den
Subject: RE: HotTopics sessie : Janitor (2/3)

Eh……… ja klopt!

ngnngn..

Using the system.

Ook zijn er slimmerikjes die het systeem gebruiken, onder het motto “If you can’t beat them, stook de bende maar op..” Medewerker is jarig en in het kader van de klantenbinding wil ie ons ook trakteren op gebak. Stuurt daarvoor zelfs een invite naar een grote groep medewerkers waaronder ons.  Door planning kunnen we niet en na afloop zitten we als afdeling ook nog in vergadering.

De medewerker is niet voor een gat te vangen en (mis/ge)bruikt het systeem om wraak te nemen.
Netjes belt ie de helpdesk en geeft zijn verzoek door. Of we voor gebak contact willen opnemen. Die melding wordt zonder blikken of blozen (in eerste instantie) doorgezet naar ons.  Op het moment dat we het ticket binnen krijgen komt ook de medewerker met (eerlijk is eerlijk) ontzettend lekker gebak. Wij aan het gebak en gebakkelei.. De helpdesk is verontwaardigd dat wij wel gebak krijgen en zij (in Barcelona gelokaliseerd) niet, en komen via de chat verhaal halen. De wraak was op meerdere manieren zoet..

Use the system....

4 commentaren op Gebruikers (II)

Geef je commentaar: