Kijk ook eens hier:

scheidslijnThink!scheidslijnThink!scheidslijnMAG - Motorrijders Actie GroepscheidslijnBoshuizen motorservice lemelerveldscheidslijnONeDay Reclame - EdescheidslijnLimes ICTscheidslijn

Carmin met je .. (II)

Ik en mijn grote bek ook altijd. Afgelopen zondag eerst door een stoere motochick afgeserveerd worden en daarna een discussie verliezen met een navigatiesysteem. Just a ordinaire day for a nerd zeg maar.

Navigatie systeem : gewoon een brok electronica met een flashdrive en een beeldschermpje. En crappy update software… Click, next, yes yes etc.. en na een dikke 4 uur downloaden (‘Hey Den, klopt het dat ons netwerk traag is?’ ‘Ik zal eens kijken, moment’ terwijl ik ondertussen de dns aanpas voor de anderen naar een trage oekrainse shitserver, de mijne op een snelle instel, QOS voor de anderen naar beneden schroef en elke 30 seconden alle ipadressen release, ‘Nou ik moet even doorzoeken, maar ik zie zo niets’) , installeren zit je met een navigatie systeem wat me op de rit naar Hoorn instrueerde met Ga naar a1, Ga naar a10, ga naar a8, ga naar a7 en ergens 8,zoveel kilometer moest ik rechts het weiland in. Zelfs de borden onderweg gaven meer informatie.

De terugreis reed ik tussen Utrecht en Amersfoort op een bosroute en het ding was vol overtuiging aan het krakelen dat ik op de a28 reed. Lekkere update πŸ˜‰ De snelheid klopte hopelijk wel want ook mijn flitspalen waren aan gort…

Goed.. dus met dat in je achterhoofd trek ik hier van leer en plan mijn weekend in om huilend bij gps.nl aan de balie te staan.

En dan blijkt dat de jongens (en meiden? Hoi, Zwaai, Ik, 42 met lief teddybeer gehalte en grote bek zoek stoer navimokkel met brommert, ik heb een hekel aan tuinieren, brieven via hotstud@denbolle.nl) vanΒ Waypoint een soort van proactieve aftersalescaredamagecontrol hebben. Eentje neemt me via de comments onder handen en de ander via de mail.

Wat beiden beheersen is een subtiliteit die ik never nooit zal beheersen en tikken me vriendelijk naar de site van GPS.nl waar voor total idiots zoals ik een foolproof instructie staat. Drie filmpjes waarbij je bijna letterlijk aan de hand wordt genomen en vooral… welke optie je wel moet gebruiken om serieus je updates te doen, en welke niet.

Dus eerst met de poten over elkaar naar de video’s kijken.

Geduld.. eerst de gps video's kijken

GG: Geduld en Goed lezen..

Alsof ik mijn eigen gebruikers onder handen moet nemen bedenk ik me met schaamte..
Goed,Β account had ik al. Apparaat had ik ook al geregistreerd dus nu updaten.. Optie-2 ..
Net als vroeger waar we een installatie hadden en steevast als het fout gingΒ  “de onderste optie” moesten gebruiken. Geen van mijn collega’s wist eigenlijk wat die optie was, als het maar de onderste was. Ook hier, de onderste.

Ding en software aan elkaar gehaakt.. Toe nou.. “G = geduld. Oh ja.” .. Tandenknarsend wacht ik tot de zumo en de pc elkaar leuk vinden. Next..
Dan wat vragen en de software ziet de mislukte update van gisteren, en of ik die wil herinstalleren? YEAAAAH! Doen!

En dan..pruttel pruttel.. Ik waag het nu niet om de rest van pension KnutskeButske dwars te zitten dus tergend langzaam zie ik de tijd verstrijken. Eerst een dikke 7 uur maar even later toch teruglopend naar nog 3 uur.. Kack..dan lig ik er al in. Maar dat was ook in de instrucutie video gezegd..

Mhm.. Nu even geen eigen initiatief, maar gewoon volgen wat de GPS specials zeggen. Pc aan de stroom, power opties uit, laatste boer en gepaste kontkrabberij en m’n nest in.

MiekMiekMiek.. Te vroeg weer wakker. Ik rol m’n nest uit en sprint naar de pc met zumo.. En die is klaar zegt ie. En dat bleek inderdaad. Vanmorgen reed ik weer op wegen met namen, waren de bospaadjes ook weer herkenbaar en op de juiste momenten loeide het koos$p€€ struikrover alarm.Β 

Mooi.. nou heb ik een werkende navi.. en nu? Wat moet ik nou zaterdag doen dan? He? Slimmerikken?

Maareh in het kader van de schaamteloze reclame :

Waypoint – GPS en aftersales. Ik gebruik het zelf ook!

Waypoint! De plek voor werkende GPS’en en een solide aftercare, zelfs als je er echt geen ruk van snapt!
Proffessioneel en klantgericht. Jouw navigatie is hun care.
Hier de site, en hier de instructies.

5 commentaren op Carmin met je .. (II)

Geef je commentaar: