DenBolle's hok

Semi Realtime

Tip : afbeeldingen staan verkleind op de site. Klik erop om ze vergroot weer te geven.
scheidslijn Think! scheidslijn

kijk ook eens hier:

scheidslijnThink! scheidslijnThink! scheidslijnMAG - Motorrijders Actie Groep scheidslijnBoshuizen motorservice raalte scheidslijnLimes ICT scheidslijn

Thuis werken


Email de link en een deel van het artikel 'Thuis werken' naar een bekende.

* Required Field






Separate multiple entries with a comma. Maximum 5 entries.



Separate multiple entries with a comma. Maximum 5 entries.


E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...

7 commentaren op: Thuis werken

  • FF

    S T E R K T E !

  • Liisa

    Call me.. ik kan je helpen πŸ™‚

    Even buiten deze post om : ik heb meer reacties gegeven. Nachtdienst, goor weer, ik zit me hier echt stierlijk te vervelen, vandaar. Teken bij, we maken het de moeite waard. Ach ja..

    Hier, lezen, lezen, af en toe ben je helder, superhelder, maar ook maf. Lief maf, dat dan weer wel. Als je de reacties niet approved snap ik het.
    xxx

  • mcvries

    Opgetrokken knieen.. Daar heb ik er ook nog 1 van.

    Grinnikend komt Inhuur1 de server ruimte uit. Er is een server down, maar dat geeft niks, die is al zeker een jaar niet meer in gebruik. Eerste gedachte die bij mij op komt, waarom is de machine er dan nog.
    Er wordt wat omheen gesprongen en kabelts er aan gehangen en plof, daar gaat de voeding. Consensus onder alle mensen die er al langer zitten dan ik: Geeft niks, Deed niks meer….
    Sure….

    Twee dagen later, wapperende handen van TaaieGebruiker, zijn ‘bestand’ is weg. En zijn ‘Systeem’ ook.
    Doorvragen, dom antwoord, doorvragen, dommer antwoord.. Collega inschakelen en het wordt duidelijker..
    De niksdoende server, die deed licenties voor oude software, deed een in onbruik geraakte webserver om te raadplegen en oh ja TaaieGebruiker had er wat ‘illegale’ MDB’s en ook nog wat SQL scripts op staan.

    TaaieGebruiker wist het wel, maar moeilijk om om te zetten. En deed het toch nog? En regeltje: we maken er dus ook geen backup van, gold dat ook voor hem? En al met al, MoetTochTerug.
    Flabbergasted Collegue: Ja, maar, ik heb je toch meer dan een jaar geleden gezegd dat die machine niet meer gebruikt mocht worden?
    TaaieGebruiker: MoetTochTerug.
    Flabbergasted Collegue: Ja, maar ik heb het hier zelfs nog in de mail staan.
    TaaieGebruiker: MoetTochTerug.
    Flabbergasted Collegue: **Moeilijke Blik** Tja, dan moet ik even gaan vragen…

    Ik bemoei me er tegen aan en ik weet het om te draaien:
    McVries: Wat mis je dan precies?
    TaaieGebruiker: MoetTochTerug.
    McVries : Dat kan niet. Wat mis je dan precies?
    TaaieGebruiker : Maar, heel belangrijk.
    McVries : Vervelend. Wat mis je dan precies?
    TaaieGebruiker : Maar, heel belangrijk. Spul.
    McVries : Spul? Wat mis je dan precies?
    TaaieGebruiker: Sql. Scripts. En ook help. Bestanden. Belangrijk.
    McVries: Heel Vervelend, maak je een overzicht, dan kan ik een kosten baten analyse maken. Die machine is 8 jaar oud, we hebben niet de spullen om hem zo ‘even’te repareren. En, we hebben officieel aangegeven dat het buiten de beheersomgeving viel, je hebt er op eigen verantwoording verder mee gespeeld. En even tussendoor, zelfs databases maken op dit soort plekken valt volkomen buiten het beleid.
    Is, bij mijn weten, door de applicatiebeheerders zelf afgestemd…..

    Collega2 meldt een dag later, via het helpdesk systeem, dat TaaieGebruiker een probleem bij hem heeft neergelegd. Hij mist wat dingen en of die terug gezet kunnen worden. Klikkerdeklik, call wordt geescaleerd en staat op mijn naam. Reply op zijn aanvraag:
    Zoals besproken, wachten we nog even op een overzicht van de bestanden die je mist.
    Stilte……

    Collega3 meldt dat TaaieGebruiker terloops even gevraagd heeft of zijn server al heel is…

    Dag 5, TaaieGebruiker wandelt de afdeling op om te vragen of zijn server al heel is. Ongelovige blik bij FlabberGasted Collegue… “Maar, jij zou toch aangeven wat je mist, zodat wij konden kijken of en hoe we dat elders onder konden brengen?
    TaaieGebruiker verlaat mompelend de afdeling.

    Dag 5, later, Ik bel TaaieGebruiker met de vraag of hij wat info heeft of dat ik de call kan sluiten.
    Taaiegebruiker meldt dat hij de scripts eigenlijk niet nodig heeft, dat de hulp bestanden obsolete zijn en dat de access databases eigenlijk toch niet handig zijn omdat alle data in een centrale database zitten.
    -En de licenses?
    -MoetTochTerug
    -Klopt dat dat voor die en die machines zijn die eigenlijk zijn vervangen en waar we officieel geen gebruik van mogen maken?
    -Mompelmompel, Duur, Ja Maar…
    -Prima, dan sluiten we de call! Dank je wel!!

    • MoetTochTerug , da’s het vriendje van JaMaar … Strakke actie trouwens om de poot stijf te houden. Ik proef wat van een werkwijze “Oh, da’s een nieuwe, die moet nog even wennen aan hoe Wij dat hier doen”

      Grappig is trouwens dat ie ondanks alle toezeggingen en mails stoΓ―cijns is door blijven harken op een machine die op instorten staat.

      Bij ons is trouwens in het kader van uitschakelen en uitfaseren een ‘cooldown’ periode standaard onderdeel van de werkwijze geworden, juist om MoetTochTrug te kunnen vangen.

  • mcvries

    Staartje: Cheffin van MoetTochTerug sprak me ook nog aan…. Hoe zit dat met…
    Ff uitgelegd en even later zegt ze zacht grijnzend, ja ik had hem ook al om een exact overzicht gevraagd van datgene wat hij terug moet hebben.
    Ik: Nou als hij die gemaakt heeft, dan kunnen we verder overleggen πŸ™‚

    We wachten nog….

  • Helpdesk dame

    Zo zo zo zo. Jij durft ook wel hoor πŸ˜‰
    Beetje de helpdesk te grazen nemen via je blog…tut tut tut
    Moet ik anders het ”vinkje” incident terug halen? πŸ˜‰
    Anywho…wij zijn ook blij met jou hoor!