Kijk ook eens hier:

scheidslijnThink!scheidslijnThink!scheidslijnMAG - Motorrijders Actie GroepscheidslijnBoshuizen motorservice lemelerveldscheidslijnONeDay Reclame - EdescheidslijnLimes ICTscheidslijn

En weer aan het werk.

De voortekenen waren niet helemaal voor niets.

Nadat de hoofdstroom verdeler er weer tussen gehangen was en het hele gebouw weer van stroom was voorzien moest het serverpark weer opgestart worden. Mijn contact persoon was in geen velden of wegen te zien dus maar gewoon aan de slag gegaan. Er was al een machine opgestart en daaruit kon ik afleiden dat er al een uur lang onafgebroken stroom was.  Daarvoor waren er geen onderbrekingen geweest, dus alles kan wat mij btreft aan.

Routers, QOS units, modems, ESX units, HP servers, alles kwam langzaam weer tot leven.  Proberen Polen te bellen… heee.. geen beeld op de desktelefoons.. Op geen een. Onderzoek wijst uit dat onze lokale PBX niet op te starten is, geen foutmelding, helemaal niets. Dood. In overleg met mijn deense collega besluiten we dat naar maandag ochtend te schuiven. We hebben geen contact info en daarbij lijkt het niet waarschijnlijk dat we nu nog een monteur onze kant op krijgen.

Via Polen (mobiel) laat ik een check uitvoeren en alles lijkt  te werken. Ik loop nog  even een extra rondje in de server ruimte en jawel.. de 2de dode.  Een hp server geeft knipperend aan dat ie 60% van de schijven mist. Die blinken allemaal dapper oranje.  Mhm.. Met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen. Deze machine wordt versneld uitgefaseerd en de taken draaien op een andere nu.  Hij stond toch al op de lijst om gedecommisioned te worden, dus daarom maar nu.

Al met al valt het dus wel mee. Een machine dood (die toch al weg moest) en opgevangen en toch wel onverwacht een PBX, maar dat doen we maandag.

Zou dit werken?

Ondertussen voor het spontaan weglopen van mijn auto een oplossing bedacht…

Geef je commentaar: