Kijk ook eens hier:

scheidslijnThink!scheidslijnThink!scheidslijnMAG - Motorrijders Actie GroepscheidslijnBoshuizen motorservice lemelerveldscheidslijnONeDay Reclame - EdescheidslijnLimes ICTscheidslijn

Ik heb gelijk gekregen….

Inderdaad wat een week zeg.
Uitrol nieuwe office omgeving komt langzaam op gang hier en wordt nu in het tweede kantoor voorbereid met inloop en uitleg sessies. Pilot user voor outlook worden genadeloos klem gezet en ondervinden grote problemen die we volgende week moeten aanpakken. Nederland gaat later over en als daar hetzelfde gebeurd wordt het een feest.
De oude mailclient wordt geblokt, en outlook wordt gevuld. Als dat gedaan is kan de user in theorie over de mail beschikken.
In de praktijk houdt het in dat de oude notes omgeving alleen te lezen is, in outlook komen de nieuwe mailtjes binnen, maar heeft de user nog geen toegang toe. Pas als alles klaar is, en dat is tot nu toe pas een dikke 4-8 uur nadat de mailbox op slot is gegaan is via webtoegang de mail te lezen, er is nog geen standalone outlook client voorhanden. Daar moeten we wat mee, en snel ook.

Mijn collega heb ik van de week denk ik iets van 2 uur gezien, dan was hij op een andere lokatie en dan weer ik op een andere lokatie. En een dag thuis want zijn kleine menneke had griep. Geen idee of het de tacoflu is want in denemarken is er minder voorbereid dan in nederland. De eerste dode is hier trouwens al gevallen, dus eens kijken of het hier los gaat breken.

De voorbereidingen voor de nieuwe as/400 omgeving voor het tweede kantoor kosten ook meer tijd als verwacht en gaven deze week forse problemen. De aanpassingen konden via het loginscript in nederland vlekkeloos uitgerold worden, hier in denemarken/scandinavie en belgie niet. Via de jongens van ons datacenter in Polen een tool gehad waarmee op afstand eea. te pushen is en ook uit te voeren. Daarmee hebben we deels belgie en scandinavia opgelost. De machines die niet te doen waren op afstand bleken hun security policies en admin omgevingen niet meer synchroon te hebben.

Het script wat voor dit weekend klaar moest zijn is echt op het allerlaatste moment klaar gekomen. De uiteindelijke versie die gereed was was afgelopen avond klaar. Het ding is tig keer herschreven om allerlei rare problemen die ondertussen naar voren kwamen op te lossen. En vanochtend : “eh.. onze homedrive zit anders in elkaar als in de rest van europa ..” Dat klopt.. bij ons draait ie lokaal, de rest van europa via de server. Dus weer herschreven zodat ie een lijst met lokale en netwerkschijven aankon zonder deze bestanden overhoop te trekken.

Dit weekend gaan ze testen en dan maandag live. Zondag een standby dienst just-in-case dus eigenlijk alleen morgen vrij. Klinkt dramatisch maar valt best mee.
Door alle drukte wel mooi heel makkelijk mensen naar de helpdesk kunnen verwijzen, dus daar gaan we mooi mee verder.

Die tool die ik kreeg werkt goed, mooi en simpel en was daarom erg waardevol. De pool die me eraan hielp heet Marcin. De dag nadat ik het kreeg wilde ik ‘m bedanken dus tikte in de chat omgeving zijn naam in, en drukte op enter. Raffel een bedankje er in en gooi er wat van m’n eigen smileys er tegen aan. (die niet echt helemaal toegestaan zijn zeg maar, maar nog steeds netjes)
Stoicijns zwijgen aan de andere kant. Op zich niet erg, hij was ook druk.
Even daarna via een ander chatscherm “And, did it work? ” Marcin ..  heee…. welke Marcin heb ik dan bedankt ? Ik kijk nog eens naar mijn eerste Marcin en zie de verkeerde achternaam. Shit..  “Sorry, wrong Marcin” tik ik snel.  Na een half uur tikt die eerste Marcin terug “No problem” en ik realiseer me dat ik hem met een oppoppend chatscherm tijdens een chat vergadering op een bedankje en smileys en “wrong marcin ” heb getrakteerd.

Nou liggen internationale teleconferences (TC) mij niet echt. Mijn grootste blunder (zo vind ik het, de rest van zowel mijn team als de deelnemers aan de vergadering konden er wel om lachen) is deze. Bij een tc bel je in, toetst een code in en stelt je voor. De voorsteltekst wordt in de vergadering afgespeeld zodat de anderen ook weten wie er bij komt.  Ik ben wat aan de late kant voor zo’n vergadering, dus sta achter mijn bureau met een headset m’n spullen bij elkaar te zoeken, bel in, en stel me voor “Dit is X from the netherlands “. Terwijl ik dat zeg nemen twee jongens uit m’n team me met poststiekjes onder vuur en schieten genadeloos raak. Ik foeter tegen ze  “hey fuckers” en sluit de meldtekst af. Die volgorde was niet goed.  Ik kwam de vergadering binnen met de volgende medeling “Just joined : ” “This is X from the Netherlands, hey fuckers “. Toen ik doorgeschakeld werd hoorde ik alleen maar keihard lachen. Ook ik ben een mens en kan mezelf genadeloos te kakken zetten.

Geef je commentaar: