Kijk ook eens hier:

scheidslijnThink!scheidslijnThink!scheidslijnMAG - Motorrijders Actie GroepscheidslijnBoshuizen motorservice lemelerveldscheidslijnONeDay Reclame - EdescheidslijnLimes ICTscheidslijn

Jawel.

Als een provinciaaltje op avontuur.

In verband met het slechte weer wat later vertrokken zodat ik niet de hele tijd in de file zou staan. Vlak na utrecht bij de A27 gegeten. Smakelijk en voedzaam, alles van de 5 schijven heeft erin gezeten. Toch knap dat ze dat kunnen bij Burgerking. Bij het aanrijden viel me op dat er tussen de geparkeerde auto’s een aantal mannen rondliepen. Niet overdreven opvallend maar ze vielen me toch op. Nadat ik binnen had gezeten en uitgegeten was liep ik terug naar de auto. Een man benaderd me en spreekt in gebroken nederlands, engels me aan.  “Sir, kan Oe my help?” “Sure, no problem, what can I do for you ?‘ Wat omslachtig wijzend naar een stuk verderop de parkeerplaats staat een auto, volgens hem met start problemen. “Battery sir”  “Ah, and you want me to come with the car so you can jumpstart it ?

Precies wat ie wilde. Nadat ik de man even aangekeken heb en me realiseer dat ie een van de mannen is valt me op dat die slechtstartende auto wel erg ver weg staat, en dat het ook wel donker zo met al die regen en wind. “Ah that car ? ” “Yes” “It’s a big car, perhaps it drains my battery. But let me call my colleague, he’s with the van on this highway, he can be here in just a few minutes.” “Your colleague? ” “Yes, I’m a member of the dutch military police, and on my way to the nightshift. It’s no trouble at all” zeg ik te vrolijk en te vriendelijk terwijl ik mijn mobiel pak.  De man krijgt ineens haast; “I’ll try again and when it doesn’t work you perhaps can help” zegt ie als ie wegloopt. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat de auto best start. Als hij bij de auto is maakt ie wat gebaren en ik zie twee mannen in de auto stappen terwijl ie gestart wordt. Vrij makkelijk gestart wordt. De lampen gaan aan en met gierende banden rijd ie weg.
De gebruikers zeggen wel eens dat ik magische handjes heb, maar op zo’n afstand heb ik ze nog niet eerder zien werken.

Gniffelend om mijn eigen doortraptheid knetter ik verderop de A27 de mist in, figuurlijk.  Als man heb je natuurlijk geen tomtom nodig, de wegen ken ik inmiddels ook zo wel. Met een uitgedraaid votje van google waarop de highlights staan cross ik tussen de slagregens en opspuitend water door. Volg de A27, dan de A5 nogwat en dan richting Antwerpen. Frotvroaar schuif ik door het slechte weer verder. In de regen flitst een verkeersbord op. Roosendaal, A59.. ah ja.. die moest ik hebben. A5nogwat.. ik schuif de A27 af. Onderaan linksaf, want dat is richting België weet ik zeker. In het donker schiet ik in de regen verder. Na enige tijd “Efteling, kaatsheuvel“.. wtf..
Ineens herken ik de weg. Vele malen gereden toen mijn toenmalige vriendin in Tilburg woonde. Mhm.. heb ik daarbij antwerpen wel eens zien aangegeven worden ?? Nee, volgens mij niet. Terwijl ik vloekend op de vluchtstrook tot stilstand kom zie ik op de borden de andere kant op A27/A58 staan. Ik grits de papieren bij elkaar en jawel “A27/A58/E312 richting Antwerpen” Ik en mijn waanzinnige gevoel voor richting. Ik zou de aarde nog voorbij rijden als ik er zelf op stond. Oh.. wacht, dat doe ik ook. Nou ja bij wijze van spreken dan.
Na doorschieten en oversteken weer terug over de A59 naar de A27. Uiteindelijk na een dik uur in Gent aangekomen. Als je nou die google rit zou moeten samenvatten wordt ie veel simpler. “Ga naar Utrecht, duik de A27 op, en rijd door totdat je bij Antwerpen bent. Volg de borden Gent.” Klaar, daar heb je toch niet zo’n dure site met 2 velletjes papier voor nodig ?

Geef je commentaar: