DenBolle's hok

Semi Realtime

Tip : afbeeldingen staan verkleind op de site. Klik erop om ze vergroot weer te geven.
scheidslijn Think! scheidslijn

kijk ook eens hier:

scheidslijnThink! scheidslijnThink! scheidslijnMAG - Motorrijders Actie Groep scheidslijnBoshuizen motorservice raalte scheidslijnLimes ICT scheidslijn

Nou ik jullie tijd verkloten

“Goedemiddag, u spreekt met [naam] van [bedrijf X] Graag zou ik U wat vragen willen stellen over [It onderwerp]”
Vaak komen dit soort gesprekken binnen op onze afdeling,en ze vreten tijd als je niet snel genoeg de blokkade er opzet.

De telefoon doorzetten naar de helpdesk is ook niet altijd even succesvol, omdat je dan via de chat alsnog even een vraag krijgt.

4:07:40 [helpdesk] verwacht je een telefoon?
4:07:44 [  ikke  ] nee
4:07:47 [  ikke  ] welk bedrijf
4:08:08 [helpdesk] advocon
4:08:20 [  ikke  ] nope..poeieren.
4:08:25 [helpdesk] email adres?
4:08:55 [helpdesk] ok
4:08:56 [helpdesk] laat maar
4:09:00 [helpdesk] hij is weg
4:09:33 [  ikke  ] ok

en dat dat commando “poeier” werkt blijkt ook hier :

2:28:07 [helpdesk] kheb er weer een vast
2:28:31 [helpdesk] verwacht jij een telefoontje van een
2:28:31 [helpdesk] zekere 'Ruben Vandewater'
2:28:51 [helpdesk] die is van Fujitsu, en zoekt naar iemand
2:28:31 [helpdesk] die verantwoordelijk is vr de storage
2:30:27 [  ikke  ] nope
2:30:30 [  ikke  ] poeier

Inmiddels weet ik het magische woord. “Bedrijfsgeheim
Goedemiddag, u spreekt met [naam] van [bedrijf X] Graag zou ik U wat vragen willen stellen over [It onderwerp]
Ah, U weet met welk bedrijf u belt en wat we doen ? ” Dan komt vaak de eerste leugen, want het scriptje geeft niet meteen dit soort info. “Eh, ja.. ” “Ah, mooi, vertel eens wat we doen dan?” Of op dat moment hangen ze op of ze geven eerlijk toe dat ze dat niet weten. Maakt verder niet uit, ik ben nu leidend in het gesprek. Ik leg dan uit wat we doen en sluit af met de opmerking. “Dus U kunt zich voorstellen dat uw vraag inbreuk maakt op onze geclassificeerde bedrijfsinformatie. U snapt dus dat ik u dat niet kan of wil meedelen. Een goedemiddag verder. ” en dan ophangen.

De andere insteek is “gegevens controleren”. Je wordt dan gebeld door een bedrijf die even de gegevens willen controleren. “Goedemiddag u spreekt met [naam] van [bedrijf X]” Dan meteen enthousiast reageren. “Ah, check your fact’s baby. Goede zaak! Let’s check! Wat voor informatie hebben jullie staan?” Op het verkeerde been gezet door mijn enthousiasme gaan ze verder. Dan lopen ze de meest publieke zaken even na, adres, naam bedrijf, locatie en centraal telefoon nummer. Wat ze zoeken zijn de nummers en namen van figuren op sleutelplekken zodat ze een poot door de deur krijgen. En dan komen ze op de punten die ze willen hebben en die nog niet bekend zijn. “En ik spreek nou met [mijn naam]? En uw functie is ?” Dan moet ik even scherp zijn. “Wat hebben jullie staan als mijn functie? ” Immers zij checken hun gegevens, ik hoef dus niets toe te voegen, alleen te bevestigen of ontkennen dat de gegevens die ze hebben correct zijn. “U bent van IT ?” wordt er gegokt. “Eh, niet helemaal. ” antwoord ik naar waarheid. “Wat is uw functie dan?” “Nou, dat lijkt me niet een correcte vraag. Wij verstrekken onze functies en namen eigenlijk alleen aan bedrijven en contacten waar we zaken mee doen. Als jullie gegevens niet correct blijken te zijn denk ik dat je de bron van je informatie nog eens moet navragen wat mijn correcte functie is… ” Stilte aan de andere kant van de lijn “Maar.. ” “Nee, je wilde gegevens checken, en wat je nou doet is informatie opvragen. Dat is wezenlijk anders en valt onder confidentiële bedrijfsinfo die niet zomaar verstrekt mag worden. ” Radertjes aan de andere kant van de lijn gaan lopen. Scriptje stopt en “Dan wens ik u een goedemiddag meneer.” en hangen ze op.

Sommigen doen het brutaler. Die sturen je post toe met een ‘grappige insteek’. Zo ook Tele2. Een soort van feesthanger met een tekst over bezuinigen is leuk. Kan je 2010 een beetje getapt ingaan. Konden we dan leuk ophangen, alleen lullig dat dat gestuurd word naar een bedrijf waar afgelopen jaar fors gereorganiseerd is, dus bezuinigen ligt wat gevoelig.

Tijd voor de tegenaanval…

De jongens in het team halen de letters uit elkaar en maken er deze tekst van “Waanzinnige beer” en plakken die bij mijn bureau tegen de wand. Foto gemaakt en een ‘klacht’ naar Tele2 gestuurd ..

Pardon ? Wat ben ik ?

From: [DenBolle]
Sent: vrijdag 11 december 2009 14:00
To: [emailadres]@tele2.nl
Subject: Bezuinigen is pas leuk …… ??
Attachments: IMG_0795.JPG
Geachte heer Van Oosteroom,

dat ik als IT’er een zittend beroep heb en dienovereenkomstig een fysiek heb die wellicht niet als de meest slanke valt te classificeren snap ik, en heb ik tot op zekere hoogte ook vrede mee. Maar om in een jaar waarin banken omvallen, executies van hypotheken schering en inslag is een reclame teaser te sturen onder het moto “” Bezuinigen is pas leuk” en deze te voorzien van de tekst “waanzinnige beer” snap ik niet meteen. (zie bijlage)

Wat is uw bedoeling hiervan ?

Rest mij u vast een prettig weekend te wensen.

Met vriendelijke groet / Med venlig hilsen / Vänliga hälsningar/ Kind regards,
[Bedrijfs signatuur] “

De week erop kregen we een wat bescheten telefoontje van de reclame afdeling waarin ze toch heel voorzichtig probeerden uit te vogelen of er wellicht iemand een geintje met me uithaalde.

Commenteer