Kijk ook eens hier:

scheidslijnThink!scheidslijnThink!scheidslijnMAG - Motorrijders Actie GroepscheidslijnBoshuizen motorservice lemelerveldscheidslijnONeDay Reclame - EdescheidslijnLimes ICTscheidslijn

Goliath doet huilie.

Noodgedwongen reis ik al een poosje met de trein. Bij ons in het team is er inmiddels nog een trein reiziger bijgekomen, dus we beginnen OV ervaring te krijgen.

Gisteren belde de andere OV’er me omstreeks 0700 uurΒ  “Ik sta op het station, maar hier is sinds 0530 uur zonder omroep bericht geen trein meer gekomen“. En dat kenmerkt de NS. Ze vragen een relatief groot bedrag voor een kleine prestie (de rail liggen er al, en ze reden toch al πŸ˜‰ )maar op een dusdanig inefficiΓ«nte wijze dat de bekoring die schrijvers zo bij tijd en wijle oreren over trein reizen mij ten ene male ontgaat. Daarbij slagen ze er in om op de meest lullige wijze telkens een dusdanige lompe organisatie neer te zetten dan je gewoon niet kan spreken van een echt bedrijf met toekomst ambitie. Daarbij nemen ze nimmer verantwoording voor de schade die zij door mismanagement en foutieve planning bij de rest van het bedrijfsleven aanrichten.

Toen op een bepaald moment er meerdere trein exploitanten op het net zouden komen schreeuwden ze moord en brand want het was niet eerlijk. Alsof een olifant aangerand word door een muis. Die manier van huilen bleek vandaag weer een tot bedrijfscultuur verheven zijn.
De trein die mij naar de stad zou brengen (totale reisafstand ca. 15 km) had vertraging. Een vertraging die ik overigens bij zijn voorganger had kunnen gebruiken, die miste ik op één minuut.
En wat gebeurt er ? De NS die de hele winter al door ijs, bewust bevroren wissels (want ontdooien kost geld en dat willen ze niet uitgeven), defect materieel enzovoort enzovoort zijn schema’s niet haalt en daarvoor zelfs door de regering tot de orde wordt geroepen, maar zich telkens op de perrons in een stoicijnse stilte hult geeft vandaag in de trein opening van zaken.
Ze roepen om waardoor de vertraging ontstond.Β  “Dames en heren, we hebben een vertraging van ca 5 minuten. Deze vertraging is gelegen in de rangeerbeweging in Deventer van Centus.” Centus, een veel kleinere exploitant, en daarvoor neemt de stoere NS’er wel de moeite om om te roepen en man en paard te noemen. Dan wel. Maar als een trein te laat is doordat een collega de koffie laat vallen en dus echt een nieuwe kop moet scoren hoor je ze niet.

Deze houding doet me denken aan een fout soort nederlander, eentje die de belastingdienst, politie of sociale dienst tipt met vermeende misstanden en dan zich groot verschuild achter de ondertekening “Een goed vaderlander”.ο»Ώ

Geef je commentaar: