Kijk ook eens hier:

scheidslijnThink!scheidslijnThink!scheidslijnMAG - Motorrijders Actie GroepscheidslijnBoshuizen motorservice lemelerveldscheidslijnONeDay Reclame - EdescheidslijnLimes ICTscheidslijn

Meeluisteren…

Zo af en toe wordt er toch flink langs elkaar gepraat, niet begrepen, of neemt iemand die wat hoort niet helemaal het zelfde pad als de spreker. Zo achter de deur van onze IT keet worden nog wel eens de minder snuggere gesprekken gehouden, waarbij de link tussen de mensen volledig zoek is.

Uit eigen werk : de IT gesprekken.

Bellen

Een medewerker heeft een probleem met haar mobiel. Na wat gesteggel met het ding brengt ze het bij ons voor controle. Het apparaat wordt aangenomen en inderdaad werkt niet helemaal handig. Een totale reset is de oplossing. De telefoon wordt gereset en ligt op het bureau van een van onze jongens.  “Ah.. die werkt weer.” De desktelefoon wordt gepakt om de gebruiker in te seinen dat het weer opgelost is. “tuuuuut  tuuuuut tuuuut ” “Grmbl.. altijd het zelfde, bel je ze zijn ze er niet..” wordt er gefoeterd door ‘m.  De ander kijkt op het bureau en mompelt “Dude…. je belt die mobiel…

Los-open-ik-mij

Afhankelijk waar je vandaan komt of welke taalpuristen opvoeding je hebt gehad is soms het verschil tussen “Dan ik ” en “Dan mij” niet altijd even helder. Ik maak in de spreektaal die fout ook veelvuldig.  We hebben het over de vriendin van een collega “Ze is ouder dan mij” zegt ie. “Mijn vriendinnen waren ook altijd ouder dan ik” zeg ik. Ik wordt door de collega wat onrustig gecorrigeerd “Mij, nee, ik , dan mij, dan ik, eh ja nee dan mij is het” “Ah joh, ik haal dat altijd door elkaar. Net als met een winkel, is ie open of los ?”  De collega heeft een afhaker en kijk verbijsterd in zijn eigen kruis. “Nee.. een winkel, niet je gulp !!“roep ik.

Dezelfde kabels

Een telecomunit moet aangesloten worden. Omdat we willen voorkomen dat ‘meedenkende’ medewerkers deze kabels voor andere doeleinden gebruiken zijn ze opvallend van kleur. Daar denk ik aan als ik m’n kop om de hoek van de deur steek en aan de collega die geknield voor de kabels zit vraag “Doe mij eens drie rode kabels van de zelfde kleur ?” Als ie me grijnzend aankijkt roep ik te laat “Lengte ! Lengte bedoel ik natuurlijk

Software.

Een gebruiker heeft een probleem waarbij ik vermoed dat herinstallere de snelste oplossing is.  Uit het helpdesk verslag blijkt niet dat dat geprobeert is. In een poging de overvolle wachtlijst met tickets een beetje naar de helpdesk over te dragen schiet ik de betreffende helpdesk agent aan. Hij blijkt inmiddels met de hele software wereld ruzie te hebben.

4:58:29 [  ikke ]   :  [ticketnummer]  -- tried reinstall software ?
5:01:19 [ hd agent ]:  no
5:19:19 [  ikke ]   :  waarom niet ?
5:27:40 [ hd agent ]:  omdat nokia pc suite kut is
5:27:59 [  ikke ]   :  eh.. dit gaat over bulzip ..
5:28:07 [ hd agent ]:  ah
5:28:08 [ hd agent ]:  idd
5:28:10 [  ikke ]   :  lol
5:28:14 [ hd agent ]:  nog zo een
5:28:17 [ hd agent ]:  allemaal kut
5:28:21 [ hd agent ]:  in ieder geval
5:28:24 [  ikke ]   :  ah goshie.. baaldag ?
5:28:36 [ hd agent ]:  baal software
5:28:52 [  ikke ]   :  toemaar, gooi het er allemaal maar uit

Maar ook ik had mezelf vandaag met de software bij de veter. Een collega maakt een machine van een gebruiker gereed voor vpn verbindingen en test die.
Dat lukt niet, hij blijft een foutkode krijgen. Wat dan de oplossing is is een nieuw software token uitgeven of resetten. Daarvoor moet je de naam van de gebruiker hebben en het systeem vraag standaard om de achternaam. Maar.. degene die die accounts invoert is een buitenlander en daar hebben ze het niet zo op onze ‘dubbele’ achternamen zoals De Vries en Van Zutphen, Van der Broek etc. De ene keer staat een naam als Van Den Broek onder “Van der Broek” maar ook onder “Broek” in het systeem. Dan kan je via een trucje op id zoeken maar die geeft niet altijd meteen de juiste gebruiker.
Nadat de collega het niet kan winnen wil hij een token resetten. Ik probeer op naam te zoeken maar dat werkt niet. Daarom een deel van het Id ingevoerd en klik klak klik .. token gereset. De collega test en weer niet goed. Als ik op mijn scherm kijk zie ik dat van iemand anders het token gereset heb, maar geeeeeen idee wie. Ergens zit nou dus iemand te schelden op me.
Heftig balend zoek ik contact met de helpdesktherapeute die goed kan relativeren en incasseren :

3:42:18 [  ikke ]   : KACK FUCK SHIT EN DE HOERENZOOI..
3:42:27 [  ikke ]   : kut vinkjes, kut 16 bit shit
3:47:36 [ hd agent ]: vinkjes zijn kut
3:47:44 [ hd agent ]: tenzij...slavinkjes :-D
3:51:40 [  ikke ]   : collega bouwt een inlog met token..
3:51:40 [  ikke ]   : crashed: 413, token check -- new pin mode,
3:51:40 [  ikke ]   : creert pin, weer 413..
3:51:59 [  ikke ]   : ikke checken.. naam user onbekend,
3:51:59 [  ikke ]   : dus via mud id.. klik klik klik.
3:52:20 [  ikke ]   : fuck.. foute user new pin en
3:52:20 [  ikke ]   : cleared pin en alles..en niet gezien wie..
3:58:37 [ hd agent ]: oooooooooooooooooeeeeeeeeeeeeeeeh
3:58:39 [ hd agent ]: wie was het?
3:59:14 [  ikke ]   : geen idee dus..

Te letterlijk

Soms kan je in de haast te letterlijk reageren :

2:14:36 [  ikke ]    : ra local it beglie ?
2:14:36 [  ikke ]    : belgie
2:15:24 [ hd agent ] : [RA naam] ?
2:16:04 [  ikke ]    : ok, thx.
2:16:04 [  ikke ]    : [pakt blonde stoot zachtjes met beide handen aan het hoofd]
2:16:04 [  ikke ]    :  KUSSSSSSSS je bent een scheetje.
2:16:21 [ hd agent ] : :d
2:16:25 [ hd agent ] : :-D
2:16:29 [ hd agent ] : kutcapslock
2:16:33 [ hd agent ] : jij ook
2:16:35 [  ikke ]    : kutcapslock
2:17:54 [ hd agent ] : hAHAHA

Een commentaar op Meeluisteren…

Geef je commentaar: