Kijk ook eens hier:

scheidslijnThink!scheidslijnThink!scheidslijnMAG - Motorrijders Actie GroepscheidslijnBoshuizen motorservice lemelerveldscheidslijnONeDay Reclame - EdescheidslijnLimes ICTscheidslijn

Eerste rit na onderhoud.

Afgelopen vrijdagavond was Daphne klaar en was de instructie “Ze moet er weer goed tegen kunnen.” nogal precies opgepakt. Buiten de reguliere onderhoudswerkzaamheden is het balhoofdlager vervangen, de eerder vernaggelde benzine slang onder handen genomen, nieuwe achterband, ketting, sapjes etc vervangen.
Gezien de kilometrage wat ik draai is er voor een hardere achterband gekozen die niet in een maand van 70% krap aan 30% gaat.

Het bericht komt dat de motor klaar is en ik kleed me aan. Mijn gebrek aan geografische kennis speelt me parten want ik verkeer heftig in de veronderstelling dat ik vanaf mijn werk in iets meer als een uur naar de dealer kan rijden. Daarom laat ik m’n spullen op het werk, want ‘ik moet toch nog naar Utrecht vanavond, dan haal ik het wel op.”  De leen-diversion heeft geen grote bagage mogelijkheid dus een rugzak is alles wat ik nu heb.
Als ik bij de pomp sta om de leenmotor af te tanken zie ik tot mijn schrik dat het al 1815 uur is, en dus is de dealer dicht, en heb ik er schijnbaar meer als 3 kwartier extra over gedaan.  Tegen beter weten in toch die laatste 750 meter gereden, en jawel.. koopavond. Da’s mazzel hebben.

Daphne staat klaar.. de pinpas gaat als een bot mes pijnlijk door m’n banksaldo en ik praat nog even na met de eigenaar en z’n vrouw. De trip naar Denemarken wordt besproken en ik ga.

Als een eerste test stap ik op, en geef aan het navigatie systeem aan “Werk, en pronto! ” De eerste de beste afslag in het kleine dorp moet ik in. Na ongeveer 500 meter ben ik het pad kwijt en moet blind vertrouwen op de navigatie.  Via achterafweggetjes, weilanden kom ik in Zwolle uit, waar ik vol gas richting Amersfoort ga. De trillingen zijn helemaal weg, de motor snort en bij stoplichten roffelt ze lichtjes. She’s back! Als er dan een fiets is waarvan je een binnenbroeksorgasme moet hebben dan is deze er geschikt voor.  Het doet wat denken aan zo’n boormachine reclame van jaren terug.. “Ze klopt, boort en zuigt.. ” Make me happy baby.

Op de snelweg blijkt dat ze inderdaad hun best hebben gedaan. Ze reageert soepel, de band moet nog wat ingereden worden en ze stuurt licht. Dat wordt een aangename reis.

Op het werk aangekomen spullen bij elkaar geraapt, en weer door naar Utrecht, Motozoom.
Daar heb ik een bretels (eh.. is het een bretel, een set bretels, een bretels?) what ever, een buikspanbandbroekophoudsyteem besteld waarvan nog niet duidelijk is of ie voor mijn huidige motorbroek geschikt is. Omdat ik in het kader van de test in één streep op het navigatie systeem wil vertrouwen ga ik blindelings de aangegeven routes rijden.

Deze was handig ? (rood mijn idee)

Daarbij valt op de A28 naar utrecht een rare kronkel op die ik zelf niet zo zou hebben gereden, maar al met al gaat het prima. Uitvoegen op de A28 naar de Bilt, om dan verder op weer de A28/A27 naar rijnsweerd te pakken. Dat kon sneller volgens mij.

De steun die we eerder voor de navgatie gebruikten is door de dealer iets aangepast zodat ie ook steviger vast te zetten is.
Bretels mee, en weer op de navigatie naar huis. Maar eerst “Honger, voer scoren” button aangeklikt. En ook die werkt.
Tussen de weg aanpassingen bij Amersfoort door weer naar huis.

De eerste rit is in totaal 242 km geweest en beviel uitstekend.

Eerste 80k test rit, 242 km.

De plaatjes staan hier overigens als test voor de weergaven die ik in DK hoop te doen. Wennen aan nieuwe software en fouten uit de laptop halen.

Geef je commentaar: