Kijk ook eens hier:

scheidslijnThink!scheidslijnThink!scheidslijnMAG - Motorrijders Actie GroepscheidslijnBoshuizen motorservice lemelerveldscheidslijnONeDay Reclame - EdescheidslijnLimes ICTscheidslijn

Alles gaat stuk – II / Exit Zumo 660

Zei ik het niet?
Zwembroek lek, ikke zinken?

Niet eens. Kwam niet eens binnen. Sterker.. de paarse krokodil in optima forma, gisteren was slechts een begin. Op de plok naar het zwembad, mezelf in gedachten als een soort Johhny Weismuller (soort Amerikaanse Pieter van den Hoogenband) door het water zien ploegen. Aangekomen de brommert gestald, helm netjes bij de receptie ingeleverd, smoelenpas voor de reader en <PIEP> krijst het ding. “Onjuiste toegangstijd, meld u bij de receptie“, in discreet knetterrood op een scherm. WTF?! Omstanders kijken je meteen aan van “zo, weer een die de zaak besodemieterd.

Ikke naar de receptie. “Ja, we dachten al, die komt er niet in.” Ah, ze dachten al. “En hoezo dacht u dat al?” probeer ik vriendelijk. “Tja, een mkb-pas die kan pas later naar binnen.” Terwijl de bretels mijn broek ophouden die dreigt af te zakken ga ik een gesprek aan met de dame achter de balie. Een verhaal over daluren, vol tarief, wanneer zwemmen etc banentrekken, en eindigend met “En dus verkocht uw collega mij vorige week deze pas voor 20 euro per maand, en zou ik nu dus kunnen zwemen. ” Ah.. fout, de collega had mij een dalurenpas verkocht, niet een nattedonderwanneerikwil-kaart. “Juist, maar een vereiste was dat ik tijdens de openstelling van het wedstrijdbad naar binnen zou kunnen.” Ze kijkt me wat teleurgesteld aan. “Nou ik kan u nu naar binnen laten gaan, ipv om 2115 uur” tracht ze het goed te maken.  Eh, nee, dat werkt niet: dat is dan nu. En volgende keer dan? Op die vraag moet ze me gelijk geven dat het dus niet werkt. We overleggen even en hoe we het ook wenden, die kaart gaat niet werken. Doel is om ’s avonds even een natte kop te halen, en ik snap dat dat niet elke avond kan, maar zo ’s avonds tussen 1930-2200 uur moet een 2-3 keer kunnen. Dat werkt met die kaart niet. Ze vraagt wie me dan vorige week geholpen heeft zodat deze spraak verwarring is ontstaan. “Nou, een blondine, kop groter dan ik, slank, goed verzorgd, een best lekker ding zo.” antwoord ik te onnadenkend. “Oh, da’s jouw moeder” zeggen de beide wat minder goed geconserveerde dames achter de balie naar een postpuberale blondine die een stoel verder zit die ineens wel veel gelijkenis vertoon. Me and my big mouth.

Een 10/25 badenkaart?” probeert ze. Nee, te omslachtig, en domweg te duur.
Als ik naar de mkb-pas vraag blijkt die door mijn werkgever aangevraagd te moeten worden. Die dat dus niet doet, niet voor die ene knakker in het oosten des lands. Als ik nu eens zelf alle kosten voor die pas doe? Nee, dan moet ik een KvK inschrijving hebben. “Tik eens db-groep.nl in, the proud CEO is standing at this balietje” probeer ik. Maar nope, echt een KvK inschrijving, en dan ook nog via MKB Nederland aanvragen. Te veel werk voor een keer zwemmen. Nog wat kijken en doen, maar nada, het gaat niet werken. Of de knetter volle mep betalen via zo’n antiek 10/25 tikken systeem, of bijna voor niks, maar een klant die gewoon “een paar banen wil zwemmen in die bak met water achter u.” kan daar niet aankomen. Overigens zat de betrokken dame zelf klem in de krokodil van d’r baas, het was geen onwil. “Dan wil ik de aankoop ongedaan maken.” Dat ging dan wel weer snel, en da’s dan jammer, een klant sneller kwijtgeraakt dan ‘m binnen gehaald.

Vanavond een tweede poging, in Apeldoorn schijnen ze wel te hebben wat ik wil. Dat wordt nog tricky want de aankomende dagen zijn de laatste van m’n navsys, dus even zien dat ik de route netjes in m’n kop krijg.

Doordat ik dus niet gezwommen heb was ik wat eerder thuis en kon dus mooi de next steps in troubleshooting voor de Zumo 660 uitvoeren. Een totale reset, fw update etc. maakten niets uit. Een test met een gestarte motor zonder licht en dan licht aandoen zorgt voor een wakker wordende zumo 660 maar nada laden. Thuis gekomen bij de krasse knarren eerst stoom afblazen en dan de sleutel van het knarmobiel gevraagd. Met de bijgeleverde autosteun via de sigaretten aansteker aan de slag. Plop en aan, en laden. Zumo uit, en netjes doorladen (met nette melding op het scherm) en Zumo 660 weer aan, en doorladen. Potvert.. die steun is verrot. Nog een keer alles nagelopen, maar nada reactie van de Zumo op de steun. Ik mail GPS.nl met de bevindingen, wellicht dat zij nog een test / truc hebben.

Op kantoor wordt ik door onze JetLi te grazen genomen. Voor de telefoon moest en zou ik Ovi (Nokia shit sync applicatie) installeren vond ie. “Leuke iphone look, en zo handig..” Na een installatie van een dikke 100 Mb (wat, voor een sync tool van een mobieltje??) heb ik een te vette applicatie die niets meer doet na de eerste sync. Dus weer terug naar de vorige versie. Die synced en hoe.. Al mijn afspraken staan er ineens dubbel in. En niet zomaar dubbel, nee met een uur verschil. JetLi kijkt mee en zegt nog “Maf, dat doet ie bij mij niet.” Dus eerst een dik uur bezig met alle afspraken te controleren en verwijderen. Waarbij dan met de collega’s in Ierland meteen een spraak verwarring ontstaat vanwege dat uur verschil… Affijn.. een reboot, een serie knetterende vloeken, een paarsgeknepen JetLi, en een vermoorde telefoon later ben ik weer telecomsynctechnisch up and running.

Zou GPS.nl al gereageerd hebben? En jawel, een mailtje. Daar gaat het fout. Kabel kan vervangen worden, onder garantie. Indachtig de acties de vorige keer sta ik dus klem.
Of heel Nederland door crossen voor een extra setje handjes, en dan ook nog eens twee keer (kabel los maken, omruilen, en kabel weer vastmaken) of (tata.. en daar komt de paarse krokodil) 75 euro dokken, onder het motto “tja, je heb ‘m niet door ons laten inbouwen.” Ah. Ik heb ‘m niet door GPS laten inbouwen, wat me dan ook nog eens 75 euro gekost had, en waarbij ik dan weer een afspraak had moeten maken, en je dus niet meteen met je navigatie aan de slag kan.

En toen was ik er klaar mee.
Ik heb een navigatiedoos gekocht, voor een dikke 550 euro, later nog eens een 40 euro voor TMC draadje, en wat heb ik daarvoor terug gekregen? Een navigatie systeem waarvan na een week de waterdichte klep vervangen moest worden onder garantie (“he, da’s de eerste keer dat we dat zien, nog niet eerder mee gemaakt“), en na een dikke maand de laadsteun de geest geeft waarvoor ik nu ineens geld mag betalen omdat ik het de vorige keer niet heb betaald. Kaarten die volgens de leverancier de meeste recente zijn, maar de inmiddels al half vergane rotonde niet heeft opgemerkt, en ik in een weiland rij volgens het systeem. Extra opties op een apparaat waarvan je links en rechts hoort dat je die beter niet kan gebruiken omdat ie er niet tegen kan.
De uren op de plok, bezine en tijd verspillend (mijn investering) om aan de leverancier een gefundeerde terugkoppeling te kunnen geven zodat de fouten die er echt nog inzitten ondervangen kunnen worden en het ding wat in potentie een goede navigatie oplossing is een echte kans krijgt. Ah..

Nou nee, da’s me onderhand te gek. Aanstaande zaterdag gaat ie terug naar Vessem. Nog een keer de motor openbreken om dat kabeltje vrij te maken en basta. Ik wil best eens testen en m’n tijd aan iets spenderen waarvan je eigenlijk kan stellen dat ie door de leverancier ronduit brak op de markt geflikkerd wordt onder de goede naam die Garmin dan eigenlijk leek te hebben, maar nog weer een keer geld uitgeven aan zo’n ding wat in één maand tijd zo met defecten en haperingen rondstrooit verrek ik.

Een commentaar op Alles gaat stuk – II / Exit Zumo 660

Geef je commentaar: