Kijk ook eens hier:

scheidslijnThink!scheidslijnThink!scheidslijnMAG - Motorrijders Actie GroepscheidslijnBoshuizen motorservice lemelerveldscheidslijnONeDay Reclame - EdescheidslijnLimes ICTscheidslijn

Speedcoding

Ah.. didn’t you get that memo…?

Grmbl.. we beweren dat we hoogstaande producten maken, maar diep in ons hart is de corebusiness email: veel, vaak, en vooral naar iedereen. Dood aan de reply-to-all button. Vandaag weer zo’n geval: morgen gaan we netwerkupgrades uitvoeren en daarvoor moest even een en ander worden besproken. Waar we normaal via een chat of belletje zaken regelen tref ik er een die mailt. En dan ook ‘een zin per mail’ gevolgdt door allerlei signatures, eerdere gesprekken en dumps die niet ter zake doen.

Door dat gedrag krijg je een soort van email moeheid, of lees je te snel bepaalde mails. Zo ook de ‘login migratie’ serie. Ze bestoken ons al een dikke 3 maanden met van alles en afgelopen maandag ineens een vonk op de afdeling. “Fuck… daar moeten we wat mee doen, want we hebben het zo apart geregeld dat we nooit compliant zijn..”  Een telefonische vergadering later “Knetter, deadline is 29 oktober“.
Dus vandaag even snel de ochtend doorgewerkt en toen.. de afdeling in optima forma aan het coderen. Dit zijn van die dagen waarop ik dan als een foute Hannibal over de afdeling kan gaan. “I love it when a plan comes together..

Speedcoding.
Een doet de reguliere incidenten, eentje applicatie support en twee aan het scripten. De hele tijd hoor je alleen het ratelen van de toetsenborden, af en toe een raar geluid zoals ‘click, AAAAah….‘  gevolgd door het geluid van een intrekkend breekmes. Tekenend is dan wel dat er hartelijk gelachen wordt om de geluidsvolgorde die even nagedaan word, terwijl wellicht een belangstellend informeren naar de schreeuwer of alles goed gaat beter gepast was.

Eh, oeps.. stuk

Note to self: leermoment, je kan niet blijven bellen om nieuwe externen “Ja, met Den, eh.. hebbie d’r nog een? Deze is ook stuk.

Zo af en toe een vraag hoe iets aan te pakken en dan weer het roffelen van toetsenborden. En dan na een paar uur: “ik ga testen”  gevolgd door “Kack!” of even later “Ah, en nou nog eens?
Als we het goed doen, en daar heeft het nu wel de schijn van <glunder>  zouden we in een kleine 3 of 4 dagen de volledige loginprocedure 1) geoptimaliseerd hebben (iets waar ik eigenlijk zolangs als ik hier werk al eens tijd aan wilde spenderen) en 2) compliant zijn met de voorgeschreven procedures. En dat nog ruim voor de deadline.

Geef je commentaar: