DenBolle's hok

Semi Realtime

Tip : afbeeldingen staan verkleind op de site. Klik erop om ze vergroot weer te geven.
scheidslijn Think! scheidslijn

kijk ook eens hier:

scheidslijnThink! scheidslijnThink! scheidslijnMAG - Motorrijders Actie Groep scheidslijnBoshuizen motorservice raalte scheidslijnLimes ICT scheidslijn

Nou mevrouwtje verteld u eens..


Email de link en een deel van het artikel 'Nou mevrouwtje vertelt u eens.. ' naar een bekende.

* Required Field






Separate multiple entries with a comma. Maximum 5 entries.



Separate multiple entries with a comma. Maximum 5 entries.


E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...

10 commentaren op: Nou mevrouwtje vertelt u eens..

  • Liisa

    (betrapt) Auw.. Dit ziet er te bekend uit. Zowel de actie van die auto als de reactie van die KLPD’er. Blijf die camera gebruiken alsjeblieft.

    Hoewel ik me ineens realiseer dat dat einde wat je beschrijft wat luguber is, je eigen dood filmen.

  • Liisa

    oh btw : Zuruck in die heimat, zie mail!

  • mcvries

    Ja, die is inderdaad heel bekend, ik kon alleen niet zo goed zien wat je deed om de aandacht van deze oplettende medeweggebruiker op je te vestigen, was het de spiegel, het raam of gewoon vol je voet in de deur?

    Er zijn er nog teveel die de auto als een tweede huiskamer zien. (Denkende aan die mevrouw die lippend stiftend een ambulance in zwolle de weg afsneed ….)

  • FF

    Helaas niet duidelijk te zien wat je deed.

    Ik dacht dat je een helmcam had, zoΓ«entje die meedraait met je hoofd πŸ˜‰
    Ik neem namelijk aan dat je toch kijkt naar de auto als die dit doet.

    Maar om heel eerlijk te zijn, je reed wel redelijk in de dode hoek van de automobilist.
    Die had natuurlijk allang moeten weten dat jij er reed (je reed al een tijdje er achter en naast), maar toch.

    Troost je trouwens met de gedachte dat sommigen dit probleem ook hebben met auto’s die gewoon naast hen rijden.

  • Een dode hoek bij een automobilist bestaat er alleen in de spiegel, als je over je schouder kijkt zoals hele volksstammen ooit geleerd hebben zou ik gewoon te zien zijn geweest. Daarbij heb ik me achter en naast haar bevonden en als je het doet zoals het hoort zou je als voertuig bestuurder moeten weten wat zich ongeveer achter en naast je bevind. Je wil niet weten hoe vaak ik me rot zoek in de spiegels of over de schouder naar een voertuig wat net nog achter me zat maar ik in eens kwijt ben. kijken kijken kijken…

    De cam zit aan de rechterkant van de helm waardoor je inderdaad niet alles meekrijgt wat zich meteen links van me gebeurd. Bij het aanbrengen van die cam had ik twee opties : links of rechts (top is door de systeemhelm niet mogelijk).

    De acties die ik deed was eerst de claxon gebruiken. Daarop reageerde ze niet en toen ze met de auto onder handbereik was heb ik keihard op de ruit geslagen, dat is ca. 0.1 seconde voor ze ineens weer wegzwenkt. Trappen naar deur of spiegel kon niet meer, daarvoor was ze te dicht bij. Ik probeerde overigens die ruit in te slaan maar dat lukte niet.

    Oh en het goede nieuws : dit was op één rit een van de drie acties van auto’s. Een keer een duitser die rukkend aan het stuur mij ineens naast ‘m had, en een vertegenwoordiger die mij aankijkend zich ook ineens realiseerde dat ik reed waar ie z’n auto heen stuurde.

    Het stuk is overigens niet als directe aanval op de bestuurster van dit voertuig geschreven. Maar meer om eens te laten zien dat een ongeluk met foute afloop niet altijd de schuld van een te snelle motormuis is.

    Oh, enneh “waarom remde je niet?”: omdat achter mij een dikke 20 meter vrachtwagen reed.

  • FF

    Als IT-freak die je bent kan je voor ons toch wel een livecam aanbieden πŸ˜‰

    • De ene live cam wordt aan gewerkt. De doorgifte ondervind wat ‘hinder’.

      Een live-cam op de brommert ? En dat zou dan in de categorie gratis en voor nop moeten zijn… Moet ik nog eens over denken. Wel een raar idee trouwens : ik ’s morgens op de motor de weg op en jullie meekijken…

  • Jeroen

    Dat breng je er goed vanaf!
    En waarom ze naar rechts gaat ontgaat mij ook een beetje.
    Ze durft niet langs de vrachtwagen, da’s duidelijk.
    Maar op de eerste plaats kunnen daar twee vrachtwagens naast elkaar, dus ruimte genoeg en punt 2, zo te zien houdt de wegversmalling na 300 meter op. Dus waarom ze nou net daar naar rechts moest gaan?
    Misschien werd ze opgejaagd door een bumperklever…
    Zeker blijven gebruiken die cam, al is het maar om dit soort actie’s vast te leggen.
    Het mooiste zou dan ook nog zijn dat de bestuurder van de auto de beelden ook te zien zou krijgen!

  • Hans

    Tsja, dat dat vrouwtje dom aan het sturen is is wel duidelijk. Wat ik echter echt totaaaaaaaal niet begrijp ik dat je niet gewoon in de remmen knijpt en er achter gaat hangen. Tuurlijk: je zit te vloeken en tieren. Maar jij zit op twee wielen. Ben enerzijds kwetsbaar, maar tegelijk ook een stuk meer stopping power waardoor je als volwassen vent de situatie eenvoudig naar jouw (veilige) hand kunt zetten.

    Het filmpje toont inderdaad dat sommige automobilisten kennelijk hun rijbewijs bij een pakje boter kregen. Maar als je in deze situatie stug rechts blijft rijden en wèl in staat bent om te proberen een ruit in te slaan, maar niet het gezond verstand hebt gewoon even in je remmen te knijpen dan ben je minstens even fout bezig. Wel heel eerlijk dat je dat puberale gedrag dan ook nog post-mortum-theatraal wilt laten zien.

    • Zoals ik al zei zat ik tussen twee vrachtwagens in. En ik twijfel niet aan mijn stopping power maar wel aan de mogelijkheden om een vrachtwagen veilig in zo’n situatie zonder schade aan motorrijder of weg of wegwerkzaamheden tot stilstand te krijgen. Het is te smal en te afgeschermd om ook maar iets te kunnen doen zonder rechtdoor (waar ik dus ben) te gaan.
      Naast m’n motorrijbewijs heb ik ook mijn vrachtwagenrijbewijs, ik weet wat die dingen wel en niet kunnen.

      Enneh een beetje drama, al dan niet post mortem, just for the fun of it grin girn