Kijk ook eens hier:

scheidslijnThink!scheidslijnThink!scheidslijnMAG - Motorrijders Actie GroepscheidslijnBoshuizen motorservice lemelerveldscheidslijnONeDay Reclame - EdescheidslijnLimes ICTscheidslijn

Heerlijk…. meer van dit soort dagen – werk

Hoewel ik eerder op moest en door de spits naar het twee kantoor ging kan ik niet anders concluderen dan dat dit een erg leuke dag was.  Punten gescored bij de gebruikers, lekker gewerkt, het aantal oplossing wat ik kan inzetten overstijgt de momenten ‘fuck.. geen document, hoe werkt dit in vredesnaam“

De spits was druk.. voor deense begrippen.  Doorgaand verkeer wat zo af en toe afzakt naar 100 kmh maar gewoon doorrijdt en bovenal nog steeds de ruimte. Op een bepaald moment is er tussen mij en mijn voorganger iets van 30-40 meter, en nog steeds niemand die zich er tussen propt.

Toen op kantoor, alleen even iets met die server uithalen, maar bij binnenkomst meteen overvallen door de medewerkers. Normaal zijn we er twee dagen / dagdelen en dit is niet mijn normale dag voor het kantoor. Een gebruikster die best een serieus probleem heeft. Een pc waarop ze de betalingen moet doen heeft het programma niet meer (???) Daarnaast blijkt ie over opstarten ruim 35 minuten te doen, voordat ze ook maar iets kan.  Uur bezig geweest deze machine iets sneller te krijgen, maar dat maak ik morgen af.  Dat programma wat weg was.. snelkoppeling aangemaakt en klaar. Alleen toen een knetterende foutmelding, en uiteraard nergens documentatie over hoe wat en waar..  Rondspeuren, logisch nadenken en daar gaat ie weer. Toch grappig om te zien  dat IT’ers zo hun truckjes hebben die door anderen herkend en gebruikt kunnen worden.

Terug naar het hoofdkantoor, gecrashde pc. Os corrupt en mijn 1-2-3 truckje laat ‘m inderdaad verder booten, alleen krijg ik daarna glashard een BSOD en kan ik alsnog de machine vervangen. Ze komt later terug en meld dat door het vervangen van de pc ze nu ineens geen netwerkdrives en netwerk printers heeft. Reboot van de machine en daar zijn de verloren drives en printers weer terug.

In de queue staat een in het deens opgestelde ticket die ik ook oplos, (letterype op het scherm is niet wat ie print, dus ik maak een nieuw document aan en kopieer het oude doc in het nieuwe en zet het lettertype goed en probleem opgelost. Dank M$ voor de meest instabiele tekstverwerker met de meest onvoorspelbare corrupties in documenten). Dan word ik door een collega gevraagd te helpen, ze kan al de hele ochtend niet werken in SAP omdat het toetsenbord op engels staat. Ook die los ik met één vinkje op.

Als ik het bovenstaande leest, zie ik dat 4 gebruikers met diverse problemen, er 4  hadden kunnen oplossen door met de helpdesk te bellen. Twee andere zijn inderdaad terecht doorgezet naar ons.  Aangezien ze de helpdesk te ver weg vinden wachten ze liever een paar uur tot ik er weer ben. Hier kunnen we nog wat slagen maken denk ik. De deense werkwijze werkt niet voor niets zo, kleiner team en minder resources, maar het actief gaan gebruiken van de helpdesk zou toch echt een hoop dingen verbeteren.

oh ja. “ K… I’m a burocrate, so everthing is logged 😉 “

En toen de uitsmijter die een grote grijns op mijn gezicht toverde..

Wat er vooraf ging :

  • Jan. 2009 we hebben laptops omgeruild, de oude staan tijdelijk opgeslagen Ongeveer een 450 stuks.  Afvoer en verwerking is in handen van JJ. (voor de duidelijkheid, dat ben ik dus niet)
  • Juni word bekend dat ik voor 3 maanden naar denemarken ga.
  • In Juli word het op het intranet gezet dat ik eind julie naar Denemarken ga. Het intranet krijg je elke keer voor je kiezen als je inlogt op het netwerk.

Afgelopen week ontwikkeld zich het volgende gesprek op de chat met een nederlandse gebruiker (let op.. ik zit in denemarken, gebruiker zit in nederland)  >: = gebruiker,  <: ben ik :  (Tekst wat aangepast om identificatie te voorkomen)

  • > : Hoi, volgens mij heb ik een prive dvd in mijn oude computer laten zitten. Heb jij mijn oude computer nog?  zo ja, zou je dan even kunnen kijken?
  • < : mhm..  dat zal even duren denk ik..
    < : terug = 12 uur rijden,  dan kijken,  vanaf ’s 0800 uur, dan weer terug rijden, op z’n vroegst donderdag kan ik je  vertellen of ie er zit.
  • > : is prima! Bedankt…
  • < : geen probleem, ik laat het je weten.
  • > : ok nogmaals bedankt!

Gebruiker komt na bijna 8 maanden er achter dat er een dvd mist, weet niet dat ik niet de projectleider ben, heeft niet gemerkt dat ik al zeker 3 weken niet meer op kantoor in Nederland ben (terwijl ik wel online ben), en leest niet wat ik zeg als ik dus eigenlijk aangeef zeker 24 reisuren te moeten maken om naar een dvd te zoeken.

En vandaag krijg ik deze van de gebruiker :  “Hoi, had je mijn dvd nog gevonden in mijn oude computer?”

Onder het motto jij niet opletten ikke dus ook niet, schermpje gesloten……

Oh… voor ik het vergeet : Tweede kantoor had gebak, hoofdkantoor had gebak/broodjes en ’s middags ijs als ‘tussendoortje ‘ … ik heb alles kunnen weigeren, sukkel dat ik er ben.

Geef je commentaar: