Kijk ook eens hier:

scheidslijnThink!scheidslijnThink!scheidslijnMAG - Motorrijders Actie GroepscheidslijnBoshuizen motorservice lemelerveldscheidslijnONeDay Reclame - EdescheidslijnLimes ICTscheidslijn

Shit, fan..

En maak daar maar een zin van. De afgelopen week is het iPhone experiment wat levendiger geworden. De ‘ leuk’ en nieuw is er af en nou gebint het gedonder.
Een van de donderpunten is het nog steeds niet hebben van de bestelde hoesjes, terwijl er op dit moment al 4 van die verrekte telefoons op de grond zijn gekletterd en dan ineens helemaal niet zo sterk blijken als de wervende filmpjes op internet doen geloven.

Daarbij blijkt onze leverancier ondanks alle toezeggingen en pogingen niet in staat om een doosje van die rubbers door de deur te drukken. We willen er 10 meer hebben dan de hele Nederlandse handelsvoorraad. Waarmee we maar liefst 130 iPhone rubbers willen hebben. Met dit soort aantallen zou je bijna denken dat de iPhone niet populair is.
Toen dat tijdens een van de laatste gesprekken nog eens besproken werd en ik in het kader van alle tijd en kosten eens voorstelde “Joh, als je PielFrama aantikt, die leveren die 130 hoesjes zo uit, in mooi leer en doosje. Kost je nog geen 65 euro per hoesje. ” kreeg ik een gepast zuinig antwoord over dat PielFrama niet hun standaard leverancier was. En z’n creditcard trekken voor een mooie geste was ook geen optie.

Toen ik ook nog eens vanuit de reparatieclub een keiharde afwijzing kreeg van de exploded iphone onder het motto ‘valschade’ werd ik wat kriegel.  Een klein vermogen aan die klere telefoons is er besteed. Vier waren er direct uit de doos defect, 4 zijn inmiddels gevallen en hebben dat niet overleeft en twee bleken (enigszins verwacht) niet waterdicht. De ene was tijdens een discussie met een puber met de eigenaar in zee gevallen en de andere (en vraag me niet hoe, maar het zijn altijd vrouwen) was in het toilet gevallen.
Die twee watergrapjes kan je Apple of Vodafone niet aanwrijven maar de rest en dat gepruttel met die klere hoesjes wel. Vind ik.

Voeg daarbij de onverbiddelijke houding van een hok vol pubers en ander studentenschroefspul die een opgezwollen batterij tussen de pukkels en puisten door zien als valschade. Even in de mail geklommen om uit te leggen waarom ik het daar niet mee eens ben:

“De conclusie van Dynafix is “Behuizing gaapt aan 1 of meerdere kanten”  en derhalve volgt als conclusie “Aan het toestel is val-, stoot, of druk schade geconstateerd” en daar kan ik mij op geen enkele wijze in vinden en wel hierom :
–    Initiële klacht is niet willen laden / uitschakelen na ca. 4 minuten.
–    Bij inname was de telefoon in orde (dwz. De behuizing was in een stuk en er waren geen krassen, breuken of wat dan ook te zien)
–    Na een periode van ruim 3 weken waarbij er vanuit ons druk op Vodafone is gezet om een DOA procedure in te regelen blijkt bij op het moment verzending dat de behuizing inderdaad gaapt, en wel zodanig dat onomwonden kan worden vastgesteld dat dit veroorzaakt wordt door de ingebouwde batterij. Een vergelijkbaar incident waarbij een ingebouwde batterij opzwol en zodoende de behuizing van een apparaat uit elkaar drukte is bekend. Klacht omschrijving  “DOA, Batterij laadprobleem, Anders nl. “batterij is uitgezet en iphone uit elkaar gedrukt“”

En toen begon het gesteggel..
Reactie Vodafone

“Omtrent onderstaande heb ik reactie ontvangen van Dynafix. Zij geven inderdaad aan dat het toestel valschade heeft.”

Tja.. lekker dan. Het is of waterschade, of valschade, en daarmee is de opening naar weer je portemonnee trekken weer een feit. Je zal al prive persoon zo’n ding kopen. Krijg je na 3 of 4 weken een prijsopgave voor een apparaat wat je al betaald had en wat gewoon stuk is.

Een van de laatste mailtjes die ik naar de leverancier stuurde had een kort en bondige tekst

Dames, Heer,
Ik ga hier intern een discussie starten over mijn ervaringen met Vodafone, Apple en Dynafix.

Groet er onder en send.

En toen begon het grote lopen. Bellen en mailen maar hoe ik het ook wende of keerde, die rothoesjes kwamen er niet. Iets met vakantie van de leverancier waardoor half september pas weer iPhone hoesjes verkrijgbaar zijn. Of.. ik kan andere krijgen, bijna zelfde prijsklasse.

Zo al met al.. ik ben geen iPhone enthousiasteling meer. Niet dat ik dat was, maar het wordt nu ook wel minder zo met alle perikelen. En het kost me echt te veel tijd voor een ding met glas en storingsgevoelig metaal.

Het enige voordeel is dat die ploffed iPhone terug gekomen is. Ongerepareerd … grijns.. we zouden natuurlijk eens een soort van uitpak party kunnen doen en kijken wat er in dat ding zit….

6 commentaren op Shit, fan..

Geef je commentaar: