Kijk ook eens hier:

scheidslijnThink!scheidslijnThink!scheidslijnMAG - Motorrijders Actie GroepscheidslijnBoshuizen motorservice lemelerveldscheidslijnONeDay Reclame - EdescheidslijnLimes ICTscheidslijn

Struikrover 2.0

Verdomd, rij je na een dag klussen in een wannabe-kas naar huis en zit je wat teveel op routine te rijden heb je ineens een dikke flits in je bakkes.
Sterker, een dubbele flits. Het duurt even voor ik het me realiseer maar verrek, het heeft er alle schijn van dat ik tegen een flitpaal aangereden ben. Nou, meer erlangs, er tegenaan is bij dit model niet handig.

Terwijl ik wat beduusd doorrol vraag ik me af wat er nu net gebeurde. De plek waar ik nu rij is niet bekend voor flitspalen, en daarbij stond ie er vanmorgen nog niet. Met alle ervaring van de laatste tijd kan ik de politie niet betrappenn op snel werken, dus een flitspaal op dit plekje?

Even doorrollen en de bocht om, de vent weg op. In de spiegel zie ik dat ik niet de enige ben die verrast wordt, dat ding staat in z’n eentje een soort van Thor te spelen met alleen een ontbrekende donder.

Even terug gereden en jawel: een nieuw model flitspaal… Een mobiele. Een voordeel van dit model is dat ie zelfstandig staat. Alles zit er in, alhoewel ik me afvraag of ie betrouwbaar is.

Even de onderdelen. Staande kast met in de top de camera met flitser, onder in de voeding en radar unit. De kop is twee kanten op gericht, en kan dus tegemoet en passerend flitsen. Het is niet duidelijk of hij dan twee banen dekt, maar ik vermoed dat gezien de uitlijning via de bodemplaat verloopt dat niet helemaal het geval zal zijn.

  1. Een standaard Flitser
  2. Camera, Nikon uit de D-serie. Onduidelijk of het objectief ingesteld word door de radar op afstand (dan zou ie in theorie dubbelbaans kunnen registreren
  3. Radar, ronde kap, 180 graden registratie
  4. Betonplaat waarop de unit staat gemonteerd. Deze plaat wordt gebruikt om de hele installatie in eens te verplaatsen.

Struikrover 2.0

Meer informatie staat ook hier, er zijn er twee in omloop.

2 commentaren op Struikrover 2.0

  • FF

    En ik altijd maar denken dat je in NL alleen van achteren geflitst mocht worden.
    A) tegen verblinding
    B) gelijkheidsbeginsel, motoren hebben geen kentekenplaat aan de voorkant.

    • Verblinding speelt sinds de IR flitsers niet meer, en het gelijkheidsbeginsel is losgelaten, ze moeten 600.000.000 eypo (op jaar basis) compenseren.. Ze flitsen alles wat los en vast zit.

      Het enige waar een foto aan moet voldoen is één voertuig, leesbare kenteken plaat, en indien mogelijk een voertuig identificatie (dus geen kenteken plaat van een motor op een auto, of een plaat van een simca (kent u die nog lezers) op een opel.) Voor de rest maakt het ze niet uit.
      Om te kunnen fotograferen zijn er wat richtlijnen (niet voor een bocht, onder een hoek van zoveel graden t.o.v. de weg-as etc.) en daar gaat dit kastje wat mank. Die betonnen plaat (waarop alles gefixeerd staat) moet dus gebruikt worden voor het uitlijnen. En de plek waar hij nu stond was in een bocht, met palen die de radar blokken voor verkeer van één kant. Het gaat om een test dus of ie succesvol is….

Geef je commentaar: