DenBolle's hok

Semi Realtime

Tip : afbeeldingen staan verkleind op de site. Klik erop om ze vergroot weer te geven.
scheidslijn Think! scheidslijn

kijk ook eens hier:

scheidslijnThink! scheidslijnThink! scheidslijnMAG - Motorrijders Actie Groep scheidslijnBoshuizen motorservice raalte scheidslijnLimes ICT scheidslijn

Stoerste motor ever

Aangezien de vermoeidheid toch harder toeslaat als verwacht wil ik de ideen om toch een weekje naar Denemarken te gaan concretiseren. Zeker om m’n kop een beetje op koers te houden voor de clash met de ‘burito‘ zoals eentje het hier zo mooi omschreef.

De laatste keer vertelden diverse routeplanners dat een en ander ongeveer 8 uur zou duren en bleek ik toch zeker 12 tot 14 uur onder de pannen te zijn. Daarbij pak je in de auto wat makkelijker een kaart of iets dergelijks dus ik wil een serieus navigatie systeem hebben. Makkelijk te bedienen, snel, en geschikt voor motoren. En het moet een heel handig “ikke honger, doet maar dichtstbijzijnde broekjesboer scoren ” knopje hebben.

Goed, en nou ?

Via gps.nl had ik al even rondgekeken en was mijn keuze op de Garmin gevallen, maar het model was nog niet helemaal duidelijk of er nu een met knoppen of touchscreen moest komen.
Knoppen:  handig, handschoen bedienbaar, nadeel :  een kleiner scherm.
Touchscreen : “als je een keertje gravel of asfalt hebt gegraven is de route erna meteen je laatste.. ” maar wel een groter scherm.

Dus tijdens het bezoek aan de adhdstuiterbal van mijn broer even naar Vessum doorgereden, waarbij een opmerking over minder logisch denken op z’n plaats is. Deze vestiging van GPS.nl kan je ook op coördinaten rijden… Als je een gps unit hebt, de laatste keer dat ik serieus op coördinaten reed was ik een dikke 20 jaar jonger en paste ik nog in het KMar uniform wat nu thuis als een soort van masochistisch attribuut in de kast hangt.

Daar aangekomen nemen ze gelukkig de tijd om je daadwerkelijk een serieus advies te geven, en we werden door R. geholpen. Een mooi bijdehand figuur wat niet makkelijk om te ouwehoeren was. Z’n klassiekers als Joe Bar, 42 etc. kende ie en hij wist waar ie over sprak. Zelfs toen hij nadat ik over het voortijdig verzuipen van Frederique aangaf  “all weather“rijder te zijn knipperde ie niet met z’n ogen.  “Deze is echt waterdicht. Probleemloos. Een meter water voor minstens 30 min. ”  Ik grijns en zeg “Haal maar een emmer dan.”  Waarop hij zonder aarzelen zegt “Die heb ik niet maar wel een keukentje. Loop maar mee. ” Dus zo gezegd zo gedaan, keuken in, kraan open, GPS unit er onder, en draaien maar.  Terwijl de navigator verteld waar ik sta doe ik de stop in de gootsteen en laat deze vollopen en druk op het scherm voor verdere bediening. “Enneh..tot hoe diep gaat ie ” zegt mijn broer, met in gedachten dat ding op z’n arm met duiken. “Een meter, max. ” is het antwoord waarna wat verbaasd volgt “Verrek, onderwater doet ie het zelfs beter.”

Na nog wat vragen en mogelijkheden besproken te hebben wordt de koop gesloten en gaan we vertrekken. Als R. vraag waar ik naar toe wil “Kopenhagen, liefst in één dag.” mompelt ie “Dan ga je zadelpijn een compleet nieuwe dimensie geven.

Buiten staan we ons aan te kleden en voor opstappen gereed te maken als de stoerste motor ever aankomt rijden.

Stoere motor

In het eerste ogenblik denk ik dat er soort van lowrider aan komt schuiven, maar hij is maar zo lang als een normale motor. Bij een tweede blik zie ik een helm, en dan gaat m’n ‘zien’ fout. Ik zie een helm op de tank, en die motor rijd zonder bestuurder.
Dat ding schuift het parkeer terrein op en stopt. De helm stapt af, en dan flikkert m’n bek open. Tussen tank en achterwiel zit een eh, tja. Hoe omschrijf je dat nou politiek correct?
Gelul, nada correct : De stoerste dwerg ooit.  Hij heeft een ? XT 660 Limited (duh) aangepast voor de minder lange benen. FANTASTISCH en heeft daarbij een coole attitude die naam mag hebben als ie afstapt en de zaak inloopt.

De rest op de parkeerplaats is minstens zo onder de indruk en al snel zijn de telefoons aan het flitsen. (Blijft toch een rare zin.. ook al is het moderne techniek)

Daarna als de bliksem naar huis waar m’n broer snel de hele bende inbouwt en ik dus een mooi gevoed GPS systeem op de plok heb zitten. In het kader van het personaliseren van Daphne is het zaak dat ik zo snel mogelijk een superzwoele / kreungeile stem scoor die me tijdens het rijden een beetje de kop gek kan maken.

Motoren zijn altijd handig ?
Maar ja, motoren zijn ook niet alleen maar super handig. Als vanochtend de politie in het kader van het betere asfalt biljarten een opgefokte automobilist van de weg ketst sta ik samen met nog een tweetal net zo mak te wachten als de automobilisten. Vooraan weliswaar, maar toch.

Door de gps wordt me wel wat duidelijk nu. De eerste naheffing buitengemiddeldweggebruik uit Leeuwarden is binnen. Een straffe 128kmh waar de wegbeheerder 120 wenselijk acht.  Als ik me realiseer dat ik steevast een tik harder dan dat rij heb ik wel even de smoor in. Tot de GPS unit actief is: de 140kmh die ik als kruissnelheid heb is volgens dat ding maar rond de 130…. Scheelt alweer.

Commenteer